خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۲۴

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی در سوریه، برکناری یکی از مشاوران امنیتی رئیس‌جمهوری آمریکا، وعده حمایت استرالیا از افغانستان، علاقه‌مندی هند برای خرید جنگنده‌های مالزی، تصویب تسریع در عملیات تخریب منازل فلسطینیان توسط پارلمان رژیم صهیونیستی، تشکیل دولت جدید مراکش، سخنان رئیس‌جمهوری ترکیه درباره احزاب کرد، تمدید حکم بازداشت رهبر حزب «دموکراتیک خلق ترکیه»، تحویل سه فروند جنگنده «رافال» فرانسه به مصر، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و سوریه، واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره‌شمالی و سقوط یک فروند‌ جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به شهرک «خان شیخون» در شمال سوریه، بدون رای‌گیری درباره طرح کشورهای غربی در محکومیت دولت سوریه، پایان یافت.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «استیو بانون» یکی از مشاوران ارشد خود را در شورای امنیت ملی برکنار کرد.

- «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا در جریان سفر «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان به کانبرا، وعده داد از افغانستان حمایت می‌کند.

- هند علاقه خود را برای خرید هواپیماهای جنگنده «میگ ۲۹» مالزی و ارتقاء آنها برای استفاده در نیروی هوایی این کشور اعلام کرد.

- کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قانون تسریع تخریب منازل فلسطینیان ساکن مناطقی عرب‌نشین سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرد.

- دولت جدید مراکش به ریاست «سعد الدین العثمانی» نخست وزیر و نایب رییس حزب اسلامی عدالت و توسعه تشکیل شد.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: گروه‌های تروریستی مانند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک هستند، هرگز همسایه ترکیه نخواهند شد.

- شعبه هشتم دادگاه جرائم سنگین دیاربکر، روز چهارشنبه حکم تمدید و ادامه بازداشت «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه را صادر کرد.

- مصر ۳ فروند جنگنده جدید «رافال» از فرانسه تحویل گرفت تا تعداد جنگنده‌هایی که این کشور از ماه جولای سال گذشته میلادی تحویل گرفته است، به ۹ فروند برسد.

- «سرگئی لاوروف» و «ولید معلم» وزرای خارجه روسیه و سوریه درباره آخرین اوضاع این کشور از جمله مواضع ضدسوری چند کشور غربی به صورت تلفنی به بحث و گفت‌وگو کردند.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی جدید پیونگ‌یانگ اعلام کرد کشورش آنچه را که لازم است درباره کره‌شمالی گفته شود را بیان کرده است و دیگر در این مورد حرفی برای گفتن ندارد.

- نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد یک فروند هواپیمای اف – ۱۶ در هنگام پرواز آموزشی نزدیک پایگاه مشترک «اندروز» در ایالت مریلند سقوط کرد، اما خلبان آن نجات یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز