خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۲۷

نگرانی سناتور آمریکایی درخصوص نقش ایران در منطقه، اعتراض صندوق جمعیت ملل به تصمیم دولت آمریکا، رد ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، افزایش شمار قربانیان حمله شیمیایی به ادلب، اعتراف کاخ سفید به قدرت سیاسی رئیس‌جمهور سوریه، النصره مسئول حمله شیمیایی به ادلب، پیام صوتی جدید داعش درباره آمریکا و شلیک موشک بالستیک توسط کره‌شمالی مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «رند پل» سناتور جمهوری خواه آمریکا در جلسه سنا با اعلام نگرانی از نقش ایران در منطقه اعلام کرد این نگرانی باعث شده است که نقش افراطیون سنی در درگیری های منطقه‌ای و همچنین تروریسم جهانی فراموش شود.

- صندوق جمعیت ملل متحد سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر کاهش کمک آمریکا به این صندوق اعتراض کرد و استدلال غلط دولت آمریکا را که بخشی از بودجه این صندوق صرف برنامه تنظیم خانواده در کشور چین می‌شود، تقبیح کرد.

- ستادکل ارتش سوریه شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای استفاده از هرگونه مواد شیمیایی و سمی از سوی ارتش این کشور در حومه ادلب را رد کرد.

- سازمان امدادرسانی پزشکی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان حمله شیمیایی بامداد سه‌شنبه حومه ادلب سوریه به ۱۰۰ نفر رسیده است.

- «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت: «دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه یک واقعیت سیاسی است و واشنگتن هنوز آمادگی آن را ندارد که درخصوص گام‌های بعدی صحبت کند».

- «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه تروریست‌ها حمله شیمیایی ادلب را انجام دادند، اعلام کرد دمشق در هفته‌های گذشته سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را درخصوص این که گروه تروریستی جبهه النصره به منظور حمله شیمیایی، مواد سمی وارد خاک سوریه کرده است، آگاه کرده بود.

- گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی، آمریکا را کشوری ورشکسته و ناتوان توصیف کرد که توسط یک فرد احمق اداره می‌شود.

- منابع نظامی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دست به شلیک یک فروند موشک بالستیک زده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز