خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۷۱۲

ورود فرد ناشناس به محل اقامت رئیس‌جمهوری آمریکا، هشدار درباره فاجعه انسانی در چهار کشور، موضع‌گیری اتحادیه اروپا در قبال اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه، حمله موشکی یمن به پایگاه سعودی، برکناری یک دادستان در نیویورک، کشف گورهای مخفی و دسته‌جمعی در شرق مکزیک و آمادگی کره‌شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای جدید از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نیروهای امنیتی کاخ سفید فردی را که وارد محوطه کاخ سفید و محل اقامت خانواده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شد، بازداشت کردند.

- سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در چهار کشور سومالی، سودان جنوبی، یمن و نیجریه از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون هشدار داد و خواهان کمک فوری به میلیون‌ها انسان شد.

- کمیسر توسعه اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه که آلمان و هلند را باقی‌مانده نازی‌ها و فاشیست‌ها خوانده بود با انتقاد از اظهارات وی، گفت: اتحادیه اروپا برخی کمک‌های مالی خود به ترکیه را کاهش داده است.

- یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک پایگاه نظامیان سعودی در نجران عربستان را منهدم کرده و تعدادی از نظامیان سعودی را نیز از پای درآورده یا زخمی کردند.

- «بریت بارارا» دادستان ناحیه جنوبی ایالت نیویورک اعلام کرد دولت ترامپ وی را برکنار کرده است و شایعه استعفای او صحت ندارد.

- در شش ماه گذشته ۱۲۴ قبر مخفی در ایالت «وراکروز» در شرق مکزیک کشف شده  است که بقایای ۲۴۲ جسد عمدتا متعلق به زنان و کودکان در آنها یافت شده است. گفته می‌شود این اجساد متعلق به افرادی است که ربوده شده و پس از آن به قتل رسیده‌اند.

- برخی از کارشناسان هسته‌ای و زیست محیطی آمریکایی اعلام کردند با توجه به تصاویر ماهواره‌ای جدید از یک سایت در کره‌شمالی، پیش‌بینی می‌شود که این کشور برای آزمایش هسته‌ای جدیدی آماده می‌شود که قدرت آن ۱۴ برابر آزمایش‌های پیشین است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز