خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۶۵

سخنان نخست‌وزیر عراق درباره آمریکا و عربستان، تحت تعقیب قرار گرفتن دو مظنون به بمب‌گذاری در روسیه، محکومیت حمله تروریستی به سن‌پترزبورگ توسط حزب الله لبنان، ارجاع گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی به سنا، دیدار روسای‌جمهور آمریکا و مصر، تصویب سندی راهبردی در کمیسیون اروپا درباره سوریه، دعوت انگلیس از آمریکا به خویشتن‌داری در مقابل کره‌شمالی، آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات جدید نظامی در سوریه، تلاش برای قتل پاپ، تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه و هشدار چین به آمریکا در خصوص معاملات تسلیحاتی با تایوان از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیرعراق، برای اولین بار ازعدم توافق در سفر اخیرش به آمریکا سخن گفت و درباره روابط با سعودی‌ها نیز تاکید کرد هنوز زود است که روابط دو کشور داغ توصیف شود؛ چرا که ریشه‌های اختلافات قدیمی است و عراقی‌ها در حملات تروریستی واقع شده در عراق، عربستان را مقصر می‌دانند.

- یک مقام امنیتی روسیه اعلام کرد ۲ مظنون به بمب‌گذاری در ایستگاه‌های متروی شهر سن‌پترزبورگ که ۱۰ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت، تحت تعقیب قرار گرفتند.

- حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، حادثه تروریستی روز دوشنبه در سن‌پترزبورگ روسیه را محکوم و تاکید کرد که این حادثه ضرورت اتحاد کشورهای جهان برای رویارویی با این تروریست‌ها، تامین‌کنندگان مالی و حامیان آنها و نظریه‌پردازان تروریسم و جنایت را نشان داد.

- کمیته قضایی سنای آمریکا، روز دوشنبه با تایید گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور، بررسی نهایی وی را به صحن علنی سنا ارجاع داد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید میزبان «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود بود.

- کمیسیون اروپا یک روز مانده به آغاز کنفرانسی در بروکسل، پایتخت بلژیک با محوریت آینده سوریه پس از پایان جنگ، سندی راهبردی را در این رابطه تصویب کرد.

- «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواست تا از انجام هرگونه اقدام یک جانبه علیه کره شمالی اجتناب کند.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش برای اجرای عملیات جدید نظامی با هدف سرکوب عوامل تروریستی در شمال سوریه آماده می شود.

- یک نوجوان ۱۷ ساله اهل نیوجرسی آمریکا که تحت تاثیر داعش قرار گرفته بود به تلاش برای قتل «پاپ فرانسیس» در جریان سفر وی به آمریکا در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرد.

- «ماتیاس ویکل» وزیر کشور فرانسه، دوشنبه شب اعلام کرد پس از حادثه تروریستی سن‌پترزبورگ روسیه، مقام های امنیتی شهر پاریس اقدامات امنیتی در داخل وسایل حمل و نقل عمومی این شهر را شدت بخشیدند.

- چین با واکنش نسبت به معاملات تسلیحاتی آمریکا و تایوان به آنها هشدار داد که برقراری اینگونه روابط هرگز نمی تواند مانع اتحاد این جزیره با سرزمین مادری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز