خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۳۳

گسترش همکاری‌های تجاری بین کویت و عراق، استفاده از بمب ۱۱ تنی توسط آمریکا علیه داعش در افغانستان، بهانه‌تراشی غربی‌ها در خصوص آغاز تحقیقات درباره حمله شیمیایی خان‌شیخون، شناسایی عامل حمله به کلیسای طنطای مصر، اعزام گروه تحقیق سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سوریه، انفجار در سن‌پترزبورگ، دیدار دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با سرکنسول انگلیس و فرانسه در رام‌الله، نتایج آخرین نظرسنجی در خصوص همه‌پرسی آتی ترکیه، انتقاد شدید رئیس‌جمهوری ترکیه از کشورهای اروپایی، گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری روسیه و ترکیه، عدم اقدام نظامی ناتو در سوریه، شلیک موشک بالستیک توسط یگان‌های موشکی یمن به مواضع مزدوران سعودی و تیراندازی در ایستگاه راه‌آهن شهر آتالانتا در ایالت جورجیایی آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شما می‌رود.

به گزارش ایلنا، مسئولان کویتی و عراقی پس از رایزنی‌های مشترک، از گسترش همکاری‌های گمرکی و تجاری دوجانبه خبر دادند.

- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی به وزن ۱۱ تُن را به کار برده است.

- «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه اعلام کرد کشورهای غربی برای انجام تحقیقات درباره واقعه شیمیایی شهرک «خان شیخون» سوریه، بهانه تراشی می‌کنند تا بررسی‌ها انجام نگیرد.

- وزارت کشور مصر اعلام کرد که «ممدوح امین محمد بغدادی» عامل اصلی انفجار کلیسای «مارجرجس» در شهر «طنطاء» واقع در استان غربی مصر است.

- برخی از رسانه‌های انگلیسی‌زبان از اعزام هیاتی شامل دانشمندان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سوریه برای بررسی انفجار خان شیخون خبر دادند.

- براثر انفجار یک بسته در سن پترزبورگ یک نفر به شدت مجروح شد.

- «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در دیدار با سرکنسول انگلیس و فرانسه در رام الله گفت: «رژیم صهیونیستی به جای طرح تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی به دنبال ایجاد نظام آپارتایدی در سرزمین های اشغالی است».

- آخرین نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی «آنار» در ترکیه انحام شده، حاکی است که رای «آری» به همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی ۵۲ درصد و رای «نه» نیز ۴۸ درصد است.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با تکرار ادعای خود درخصوص حمایت کشورهای اروپایی از تروریسم اعلام کرد که درهایی که در اروپا به روی وزیران ترک بسته می‌شود، همیشه به روی تروریست‌ها باز است.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، تلفنی درخصوص سوریه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

- «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی سفر خود به واشنگتن اعلام کرد درحال حاضر احتمال عملیات نظامی نیروهای ناتو در سوریه وجود ندارد.

- یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد جمعه با یک فروند موشک بالستیک مواضع مزدوران سعودی را در «شبوه» یمن هدف قرار دادند.

- در اثر تیراندازی در ایستگاه راه آهن شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز