خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۵۵

افزایش قربانیان انفجار حلب، بیانیه انصارالله یمن در محکومیت انفجار حلب، به خشونت کشیده شدن تظاهرات مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا، استفاده داعش از گاز کلر در حمله به موصل، درخواست رئیس‌جمهوری ترکیه از مردم این کشور در خصوص همه‌پرسی، شکست آزمایش موشکی کره‌شمالی، نجات پناهجویان آفریقایی توسط گارد ساحلی ایتالیا، اسکان شهروندان شهرهای فوعه و کفریا در حلب، هدف قرار دادن مواضع داعش توسط نیروی هوایی ارتش سوریه و درگیری‌های شدید در سودان جنوبی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، شمار قربانیان حادثه حمله انتحاری به محل تجمع اتوبوس‌های انتقال دهنده ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در منطقه راشدین حلب به ۱۱۸ شهید و بیش از ۵۰۰ زخمی افزایش یافته است.

-شورای سیاسی انصارالله یمن ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده کاروان اهالی «فوعه» و«کفریا» در منطقه راشدین حلب که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، ‌بر همبستگی و حمایت از دولت و ملت سوریه تاکید کرد.

-تظاهرات مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شهر «برکلی» ایالت کالیفرنیا به خشونت کشیده شد.

-برخی منابع خبری به نقل از منابع نظامی از انجام یک حمله تروریستی با استفاده از گاز کلر توسط گروه تروریستی داعش در موصل خبر دادند. دولت عراق تاکنون موضع مشخصی درباره این خبرها اتخاذ نکرده است.

-«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی انتخاباتی خود از مردم خواست تا با رای «آری» خود به همه پرسی تغییرات قانون اساسی، غرب و تروریست ها را خشمگین کنند. 

-پرتاب موشک بالستیک کره‌شمالی که در آن نوع جدیدی از موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ مورد استفاده قرار گرفت، با شکست مواجه شد.

-گارد ساحلی ایتالیا و برخی از نهادهای مردمی حمایت از پناهجویان سه هزار پناهجوی آفریقایی که در دریای مدیترانه سرگردان مانده بودند را نجات دادند.

 -حدود پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا وارد مرکز اسکان موقت «جبرین» در شرق حلب سوریه شدند.

-در درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و شورشیان در منطقه‌های «راجا» و «واو» در سودان جنوبی، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز