خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۱۳۲

رأی مثبت مردم ترکیه به اصلاحات قانون اساسی، سخنان رئیس‌جمهوری ترکیه پس از پیروزی طرح تغییر قانون اساسی، درخواست حزب مخالف دولت ترکیه برای بازشماری آراء، اعدام ۱۷ غیرنظامی عراقی توسط داعش، واکنش وزارت خارجه سوریه به انفجار حی الراشدین حلب، اعتصاب غذای جمعی اسرای فلسطینی در بند اسرائیل، واکنش یونیسف به انفجار تروریستی حی الراشدین حلب، نجات شش هزار پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا، اظهارنظر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه، اتحادیه اروپا در انتظار گزارش ناظران بین‌المللی درباره همه‌پرسی ترکیه و بازدید معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از مناطق مرزی دو کره از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام نتایج رسمی، مردم ترکیه با ۵۱ و سه دهم درصد رای مثبت، به اصلاحات قانون اساسی ترکیه «آری» گفتند.

-«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با اعلام پیروزی رای مثبت به همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، اعلام کرد در این انتخابات مردم ترکیه از اراده ملی و دموکراسی دفاع کردند.

-«بولنت تزجان آیدین» معاون دبیرکل حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه به عنوان حزب مخالف دولت اعلام کرد که این حزب خواهان بازشماری ۶۰ درصد آرای همه‌پرسی روز یکشنبه ترکیه است.

-گروه تروریستی داعش ۱۷ غیرنظامی عراقی را در شهرستان «حویجه» واقع در غرب کرکوک به اتهام کمک به فرار مردم از مناطق تحت کنترل داعش در این شهرستان سر برید.

-وزارت خارجه سوریه در واکنش به انفجار تروریستی در منطقه الراشدین حلب، در دو نامه جداگانه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت بر ضرورت تلاش جامعه جهانی همگام و هماهنگ با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

- ۷۰۰ اسیرفلسطینی در اعتراض به اقدام‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.

-صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در واکنش به انفجار تروریستی روز شنبه منطقه الراشدین حلب، خواستار حمایت جدی جامعه جهانی از کودکان سوری شد.

-گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که طی روزهای جمعه و شنبه گذشته حدود شش هزار مهاجر غیرقانونی از آب های سواحل لیبی بیرون کشیده شدند.

-ژنرال «هربرت ریموند مک‌مستر» مشاور امنیت ملی امریکا اعزام نیروهای زمینی آمریکا به خاک سوریه را دور از انتظار دانست.

-مقام‌های اتحادیه اروپا در واکنش به موفقیت رجب طیب اردوغان در همه‌پرسی قانون اساسی اعلام کردند که منتظر گزارش ناظران بین‌المللی درباره این همه‌پرسی هستند.

-«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که برای انجام سفری سه روزه در کره‌جنوبی بسر می‌برد، از نواحی مرزی دو کره دیدن کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز