خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۴۸۸

رایزنی‌ طرف‌های ایرانی، روس و ترک در مذاکرات آستانه در خصوص سوریه، انتقاد وزیرخارجه فرانسه از رئیس‌جمهوری آمریکا، انحلال مجلس عوام انگلیس، تظاهرات فلسطینیان در شهر رام‌الله، کشته شدن وزیر کار سومالی، ابراز تاسف و نگرانی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از افزایش تنش‌ها در این کشور، هشدار سفیر فلسطین در اتحادیه عرب در خصوص وضعیت بحرانی اعتصاب کنندگان غذا، دیدار رئیس‌ تشکیلات خودگران فلسطین و رئیس‌جمهوری آمریکا، آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، توافق روسیه و سوریه بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش و توصیب بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای سال آینده میلادی از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، روسای هیات‌های ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در پایان نخستین روز نشست سوری، در «آستانه» پایتخت قزاقستان درباره روند گفت‌وگوها و اوضاع سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

- «ژان مارک آرو» وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از ثابت نبودن شخصیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، اظهار داشت، ترامپ برای اجرای اموری که طی مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد، با مشکلات زیادی رو‌به‌رو است.

- مجلس عوام انگلیس به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور که قرار است در هشتم ماه برگزار شود، رسما منحل شد.

- هزاران شهروند فلسطینی چهارشنبه شب برای اعلام همبستگی با اسیران دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی که دست از غذا کشیده، با تجمع در کنار مجسمه «نلسون ماندلا» واقع در شهر رام الله تظاهرات کردند.

- پلیس سومالی اعلام کرد، «عباس عبدالله» وزیر کار این کشور در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری پس از شلیک اشتباه محافظان «نور فرح»  دادستانی به وی، جان باخته است.

- «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با ابراز تاسف از افزایش تنش‌ها در این کشور، از همه طرفین خواست با تلاش بیشتر برای تنش زدایی و پیشگیری از شکست مذاکرات همکاری کنند.

- «جمال الشوبکی» سفیر فلسطین و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب درخصوص شرایط اسیران اعتصاب کننده فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «شرایط یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند وارد مرحله حساس و خطرناکی شده است و این امر مستلزم آن است که برای حمایت از آنها سریعا وارد عمل شد.»

- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد صلح در خاورمیانه خاطرنشان کرد گزینه مد نظر ما تشکیل دو دولت مجزا و پایتختی بیت‌المقدس شرقی برای فلسطین است.

- «امانوئل مکرون» نامزد مستقل راه‌یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و «مارین لوپن» رقیب راست‌افراطی وی، چهارشنبه‌شب در آخرین مناظره رو در روی یکدیگر را در مباحث مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصاد و امنیت ملی به چالش کشیدند.

- یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق طرح مسکو برای ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور را پذیرفت.

- مجلس نمایندگان آمریکا بودجه هزار میلیارد دلاری پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را برای سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۵ میلیارد دلار بودجه نظامی تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز