خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۵۴

انتقاد روسیه از استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا، هشدار کره‌شمالی در خصوص تسلیحات هسته‌ای اسرائیل، دیوار حائل جدید در اراضی اشغالی، محکومیت آزمایش موشکی کره‌شمالی توسط اسپانیا، ناپدید شدن یک فروند هواپیمای کوبایی از صفحه رادار، برکناری برخی از مسئولان محلی تونسی در ادامه اعتراض‌های ضد دولتی، تظاهرات ضد دولتی در مسکو، مخالفت صریح صدراعظم اتریش با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، دعوت وزیر خارجه روسیه از ائتلاف آمریکایی برای همکاری به منظور مقابله با تروریسم در سوریه، کشته شدن یک نظامی آمریکا در شمال عراق، کشته شدن پنج مزدور سعودی در حمله نیروهای یمنی مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، روسیه اعلام کرد استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در سطح جهانی، روابط بین المللی را پیچیده تر کرده و شرایط خطرناکی را برای رقابت خطرناک هسته‌ای به وجود آورده است.

- کره شمالی، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح جهان دانست و اعلام کرد که این رژیم با توجه به در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای متعدد و بی شمار، حاضر به بیان آن نیست و مجامع بین‌المللی نیز چشمان خود را به روی این واقعیت بسته‌اند.

- رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل و تعرض به اراضی شهروندان فلسطینی در روستای «الولجه» در شمال غرب «بیت لحم» واقع در جنوب کرانه باختری را از سر گرفت.

- وزارت امورخارجه اسپانیا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، پرتاب موشک بالیستیک از سوی کره‌شمالی‌ را محکوم کرد.

- یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی کوبا با ۳۹ سرنشین از صفحه رادار محو شد.

- دولت تونس در پی اعتراض ها و ناآرامی‌های اخیر که از یک ماه پیش ادامه دارد، شماری از مسئولان محلی را در استان «تطاوین» واقع در جنوب این کشور برکنار کرد.

- شماری از مخالفان دولت روسیه روز شنبه در مسکو و چند شهر دیگر تظاهرات برگزار کرده و به سیاست‌های دولت این کشور اعتراض کردند.

- «کریستین کرن» صدر اعظم اتریش اعلام کرد ترکیه نباید اجازه عضویت در اتحادیه اروپا را پیدا کند و این اتحادیه باید نظم جدیدی در روابط با آنکارا ایجاد کند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خواستار همکاری ائتلاف آمریکایی در سوریه در امر مبارزه با تروریسم شد.

- ارتش آمریکا اعلام کرد که یکی از نظامیان این کشور در شمال عراق، در برخورد با یک مین کاشته شده توسط گروه تروریستی داعش کشته شد.

- پنج مزدور سعودی در حمله نیروهای یمنی در شمال غرب این کشور کشته شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز