خبرگزاری کار ایران

نامزد پیشنهادی ترامپ برای سازمان اطلاعات ملی:

ابراز وجود روسیه در عرصه بین‌المللی نگران‌کننده است

نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای مدیریت سازمان اطلاعات ملی، در جلسه کمیته امنیتی سنا، از «ابراز وجود روسیه در عرصه بین‌المللی» عمیقا ابراز نگرانی کرده‌ و در عین حال می‌گوید از تحقیقات در مورد اتهام «دخالت‌های سایبری توسط مسکو»، حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزینه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی پست ریاست سازمان اطلاع ملی این کشور، روز سه‌شنبه متعهد شد تا تحقیقات کامل و گسترده‌ای در خصوص اتهامات مربوط به تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ به انجام رساند. وی در سخنان خود سعی کرد تا به قانون‌گذاران این کشور در رابطه با اینکه سیاست‌های حزبی در این تحقیقات خللی وارد نمی‌کند، اطمینان دهد.

وی همچنین افزود:« دخالت روسیه و ابراز وجود آن در امور بین‌المللی، نگرانی است که من آن را با دقت فراوان دنبال می‌کنم و ما باید این موضوع را با چشمان باز و دقت و بررسی فراوان مورد تحقیق قرار دهیم.»

سناتور پیشین دن کوتس، بامداد امروز- چهارشنبه- در جلسه پرسش‌ و پاسخ سنا برای تائید در مقام پیشنهادی حاضر شده بود.

سخنان کوتس در جمع سناتورهای کمیته امور امنیتی، در حالی‌ است که دونالد ترامپ در شماری از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در مورد منافعی که ممکن است از بهبود روابط با روسیه حاصل شود، از جمله همکاری میان واشنگتن و مسکود در نبرد علیه تروریسم، سخن گفته‌است.

با این وجود شماری از اعضای دولت ترامپ، به بیان مواضع سخت‌‌گیرانه علیه دولت روسیه پرداخته‌اند؛ از جمله در مورد حفظ تحریم‌های موجود علیه آن کشور، به خاطر الحاق شبه‌جزیره کریمه اوکراین به خاک خود.

اگر کوتس به تائید کنگره برسد، اداره نهادی را در دست می‌گیرد که در ژانویه گذشته اتهام‌های دخالت سایبری را علیه کرملین مطرح کرده بود. کوتس گفته‌است «من فکر می‌کنم این موضوع چیزی‌ست که باید در مورد آن تحقیق و بررسی شود.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا، از سازمان‌های مجزا از یکدیگر تشکیل شده، که هم مستقل و هم در همکاری با یکدیگر به نظارت بر امنیت و جمع‌آوری اطلاعات مشغول هستند. «جامعه اطلاعاتی»، متشکل از نهادهای امنیتی در ارتش، و مقام‌ها و تحلیلگران امنیتی غیرنظامی، توسط «اداره‌کننده اطلاعات ملی» مدیریت می‌شود که مستقیما به شخص رئیس‌جمهوری پاسخگو است.

پیش از این «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا بود که در آستانه انتقال قدرت به دونالد ترامپ، کناره‌گیری خود را از این مقام اعلام کرد.

کد خبر : ۴۶۵۰۳۴