خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۰۳

تاخیر در مذاکرات آستانه، ادامه سفر رئیس‌جمهور ترکیه به حاشیه خلیج فارس، تاکید نخست‌وزیر عراق بر ادامه عملیات نظامی علیه داعش، سقوط یک جنگنده سعودی در یمن، افتتاح مرکز منطقه‌ای ناتو در کویت، دیدار رئیس‌جمهور لبنان و پادشاه اردن، آمادگی نیروهای عراقی برای انجام عملیات در بخش غربی موصل، احتمال به جریان افتادن پرونده اتهامات مشاور امنیت ملی مستعفی رئیس‌جمهور آمریکا، درخواست اعمال تحریم علیه اسرائیل توسط پارلمان اروپا و واکنش رئیس‌جمهوری ونزوئلا به اقدام دولت آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، با تاخیر در ورود هیات نمایندگان گروه‌های مسلح و همچنین هیات ترکیه‌ای مذاکرات آستانه با یک روز تاخیر آغاز می‌شود.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سفر خود به کشورهای حاشیه خیلج فارس وارد دوحه پایتخت قطر شد و با مقام‌های این کشور دیدار خواهد کرد.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق بر ادامه عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

- منابع خبری یمن از سقوط یک فروند جنگنده بمب‌افکن ائتلاف سعودی در استان مارب یمن خبر دادند.

- ناتو اعلام کرد به دنبال افتتاح دفتر منطقه ای در کویت است و حضور ناتو در کویت را باعث تقویت همکاری‌ها با این کشور دانست.

- «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و « عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با یکدیگر ضمن تاکید بر مبارزه با تروریسم از حل بحران سوریه به روش سیاسی تاکید کردند.

- نیروهای عراق مستقر در شرق موصل با آمادگی کامل در انتظار بهبود شرایط جوی برای آغاز عملیات آزادسازی منطقه غربی موصل از اشغال تروریست‌های داعشی هستند.

- «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا اعلام کرد به احتمال فراوان تحقیقات کمیته اطلاعات سنا در خصوص پرونده «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به جریان خواهد افتاد.

- اعضای پارلمان اروپا در نشست مجمع عمومی این پارلمان در پاریس، خواستار اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل تصویب طرح احداث واحد‌های صهیونیست نشین در مجلس این رژیم شد.

- «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم معاون ریاست‌جمهوری این کشور، عذرخواهی مقام‌های آمریکایی را خواستار شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز