خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

فشارهای شدید علیه رئیس‌جمهوری آمریکا به اتهام روابط پنهانی با روسیه، تحقیقات پلیس میانمار درخصوص بدرفتاری با اقلیت روهینگیا، انفجار مهیب در شرق پاکستان، پیشروی ارتش سوریه به سمت «پالمیرا»، انتخاب رهبر جدید جنبش «حماس»، هلاکت سرکرده‌های داعش در حمله هوایی عراق، آمادگی مصر برای همکاری نظامی با لبنان، اعلام موعد مذاکرات ژنو درخصوص سوریه، ورود ده‌ها بالگرد آمریکایی به آلمان و درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل افشای روابط پنهانی «مایکل فلین» مشاور عالی امنیت ملی خود با روسیه و همچنین مذاکره با مسکو درباره تحریم های اعمال شده توسط « باراک اوباما»، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

پلیس میانمار اعلام کرد برای مشخص شدن بدرفتاری نیروهای پلیس با اقلیت مسلمان روهینگیای این کشور، تحقیقات وسیعی را آغاز می‌کند.

انفجاری مهیب در شهر لاهور، مرکز ایالت پنجاب پاکستان دست‌کم ۱۰ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت. دو افسر بلندپایه جزو کشته‌شدگان این حادثه هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه در جدیدترین پیشروی‌های خود به ۲۰ کیلومتری شهر پالمیرا (تدمر) رسیده‌اند.

«یحیی السنوار» از مقام‌های ارشد شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) به عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر این جنبش در غزه انتخاب شد.

جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش عراق خانه‌ای که به احتمال فراوان محل حضور سرکردگان و فرماندهان داعش بود را بمباران و منهدم کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از آمادگی کشورش برای همکاری با ارتش لبنان و مبارزه علیه تروریسم خبر داد.

دفتر «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد مذاکرات صلح سوریه از دوم اسفند ماه با ورود نمایندگان به ژنو آغاز می‌شود.

در ادامه افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا به بهانه مقابله با تهدیدهای روسیه، ده‌ها فروند بالگرد نظامی «شینوک»، «بلک هاوک» و «آپاچی» در بندر «برمرهافن» آلمان تخلیه شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر ادامه عملیات ارتش این کشور برای آزادسازی شهرهای «منبج» و «الرقه»، خواستار ایجان منطقه امن در سوریه شد.

کد خبر : ۴۵۹۴۴۱