خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۱۹۱

غیرقانونی کردن تابعیت‌های دوگانه برای اتباع فرانسه، سخنان دبیرکل انصارالله در خصوص عربستان، واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص سیاست‌های آمریکا، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده درعراق، نشست مخالفان سوری در بیروت، کشته شدن ده‌ها مزدور سعودی در یمن، انهدام مقرهای داعش در موصل، واکنش ترکیه به بی‌اطلاعی روسیه از مکان سربازهای ترک کشته شده در بمباران، هشدار نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص اوضاع در غوطه شرقی دمشق، دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور لبنان به کشورهای عربی، کشته شدن ۱۷ نفر به دلیل ازدحام شدید در یکی از ورزشگاه‌های آنگولا، زمین لرزه شدید در فیلیپین و انصراف شرکت ژاپنی از ساخت شرکت در مکزیک به دلیل فشار‌های آمریکا از مهمترین رویدادهای خبری جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه اعلام کرد طرفدار غیرقانونی کردن تابعیت‌های دوگانه برای اتباع فرانسه است.

-دبیرکل جنبش انصارالله یمن اعلام کرد عربستان در تجاوز به یمن مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل است.

-«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد همانطور که ما در سیاست‌های آمریکا دخالت نمی‌کنیم، از آمریکا انتظار داریم در سیاست‌های اتحادیه اروپا دخالت نکند.

-انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد دست‌کم پنج کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت.

-مخالفان سوری با تشکیل نشستی در بیروت، ضمن تاکید بر حل مشکل سیاسی سوریه تشکلی جدید به نام «ائتلاف ملی سوریه» تشکیل دادند.

-ده‌ها نفر از مزدوران سعودی در حمله به شهر «المخا» در استان تعز کشته شدند.

-جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق مقر گروه تروریستی داعش و گردان موشکی این گروه تروریستی در شهر موصل را منهدم کردند.

-ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد مختصات مکانی که نظامیان ترکیه در آن بوده و هواپیماهای روسیه آنجا را بمباران کرده است، از ۱۰ روز پیش به طرف روس اعلام شده بود.

-«استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد اوضاع در غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه باعث به خطر افتادن مذاکرات صلح ژنو می‌شود.

-«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان در دومین دور سفرهایش به کشورهای عربی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به قاهره و امان مسافرت کرده و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

-بر اثر ازدحام شدید در ورزشگاهی در آنگولا ۱۷ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

-زمین لرزه شش و هفت دهم ریشتری جزیره «میندانائو» در جنوب فیلیپین را لرزاند که باعث مرگ چهار نفر و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد.

-یک شرکت ژاپنی تحت فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مجبور به توقف اجرای طرح ساخت کارخانه در مکزیک شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز