خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۷۶

وساطت ترکیه برای از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین، رسیدگی به پرونده فروش سلاح به عربستان توسط دادگاه بریتانیایی، بازداشت ۹۴۸نفر در دوماه اخیر در ترکیه به اتهام تبلیغ تروریسم، محدودیت در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در خلیج‌فارس، محکومیت تصویب قانون شهرک‌سازی در اسرائیل توسط معاون وزیر خارجه انگلیس، وقوع سه انفجار در موگادیشو، موافقت سنا با وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفتگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا، دفع حمله مزدوران عربستانی توسط نیروهای ارتش یمن، مبادله ده‌ها معارض و و گروگان در شهر حماه و زمین لرزه شدید در پاکستان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «نبی آوجی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی از ابلاغ پیام مقام‌های رژیم‌ صهیونیستی به دولت خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکرات خبر داد.

-دادگاه عالی انگلیس رسیدگی به شکایت در خصوص فروش سلاح به عربستان توسط دولت محافظه کار این کشور را در دستور کار قرار داد.

- ۹۴۸ نفر در دوماه اخیر به اتهام فعالیت‌های مجرمانه و تبلیغ تروریسم در فضای مجازی در ترکیه دستگیر شده‌اند.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پی محدود کردن فعالیت شرکت‌های هواپیماییی در خلیج‌فارس است.

-«توبیاس ال‌وود» معاون وزیر خارجه انگلیس تصویب قانون شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینیان در پارلمان رژیم صهیونیستی را محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

-سه انفجار شدید «موگادیشو» پایتخت سومالی را لرزاند.

-مجلس‌ سنای آمریکا به «بتسی دووس»، وزیر پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست وزارت آموزش این کشور موافقت کردند.

-«رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور ترکیه و ایالات متحده آمریکا با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

-نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن با دفع حمله مزدوران سعودی در شهر «المخا» در غرب یمن ده‌ها تن از عناصر مزدور را از پای درآوردند.

-نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مخالف دولت ۱۱۲ زندانی و گروگان از جمله ۲۴ کودک را در استان حماه مبادله کردند.

-زمین لرزه‌ای به بزرگی شش‌ و چهار دهم در مقیاس ریشتر مناطق جنوب غربی پاکستان را لرزاند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز