خبرگزاری کار ایران

بازتاب خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های هند

رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب هند سرخط خبرهای خود را درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه‌های هند، خبر در گذشت «آیت الله هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌ای هند داشت. 

در اولین ساعت انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، «ناریندرا مودی» نخست وزیر هند ضمن انتشار پیام تسلیتی در صفحه توییتر خود پیام عمیق همدردی و تسلیت خود و مردم هند را به ملت ایران ابلاغ کرد. 

تلویزیون دولتی هند نیز در اولین ساعات انتشار خبر درگذشت رئیس جمهور اسبق ایران، وی را از ارکان انقلاب و از مهم‌ترین بنیان گذاران انقلاب اسلامی ایران برشمرد. 

شبکه خبری «ان دی تی وی» نیز با پوشش خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یکی از افراد حساس و تاثیر گذار در ایران یاد کرد. 

روزنامه‌های هندی در تارنمای خبری خود با انتشار خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح سوابق و فعالیت‌های وی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند. 

 «پایونیر»، «تایمز آو ایندیا» و «هندو» نیز از دیگر روزنامه‌های انگلیسی زبان و هندی زبان صبح امروز هند بودند که ضمن خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به تبیین شخصیت، زندگینامه، فعالیت‌ها و تاثیر گذاری وی در نظام سیاسی ایران پرداختند.

 

کد خبر : ۴۴۶۵۹۰