خبرگزاری کار ایران

مودی و پوتین توافق‌هایی در حوزه انرژی و نظامی امضا کردند

نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهوری روسیه چندین توافقنامه نظامی،‌اقتصادی و انرژی را به امضا رساندند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، «نراندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه فاز دوم ساخت نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» را آغاز کردند و شماری از توافقنامه‌ها در رابطه با همکاری‌های نظامی و اقتصادی در کنفرانس «بریکس» در «گوا» به امضا رساندند.

قرارداد ساخت این نیروگاه در سال ۱۹۹۸ به امضا رسیده است.

پوتین و مودی همچنین،‌قرارداد ساخت فازهای سوم و چهارم این نیروگاه را از طریق ویدیو کنفرانسی در روز شنبه به امضا رساندند. نخستین واحد در ماه اوت سال جاری عملیاتی شده است. پوتین در این زمینه گفت که عملیات اولین و دومین واحد به شکل « قابل توجهی منابع انرژی در هند را افزایش داده و امنیت انرژی را تقویت خواهد کرد.»

بر اساس اعلام «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه،‌ توافق انجام گرفته در سه سند بسیار مهم شکل گرفته و این اسناد شامل تحویل سیستم‌های اس۴۰۰ به هند می‌شود.

وی افزود:«‌ سیستم‌های اس۴۰۰ جدیدترین سیستم‌ها بوده و ما در حال حاضر در حال تجهیز نیروهای نظامی خود نیز هستیم و تنها برای متحدان خود مانند هند و چین استثنا قائل شده‌ایم.»

وی تاکید کرد:‌ «این حقیقت که ما موفق به دستیابی به چنین توافقی با هند و چین شده‌ایم نشانگر آن است که روسیه جدیدترین فناوری‌های خود را به کشور‌های مورد اعتماد خود صادر می‌کند و در حال ایجاد روابط استراتژیک با این کشورها است.»

کد خبر : ۴۱۹۳۳۰