خبرگزاری کار ایران

به دلیل کسری شدید بودجه؛

عربستان سعودی حقوق و مزایای کارمندان دولتی را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۳۱۲

عربستان سعودی به دلیل تشدید کسری بودجه و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، حقوق ماهیانه وزرای دولت و اعضای مجلس شورا را کاهش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، «سلمان بن‌عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی، روز دوشنبه با صدور بخشنامه‌ای حقوق ماهیانه نمایندگان و وزرا را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داد.

 به موجب حکم پادشاه عربستان، مزایای اعضای مجلس شورای این کشور، از جمله کمک‌ هزینه‌های دولت برای خودرو و مسکن، تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

بر مبنای تصمیم جدید عربستان سعودی، مزایای اضافه‌کاری کارکنان دولت کاهش می‌یابد و مرخصی سالانه آنان نیز نباید از ۳۰ روز فراتر رود.

این در حالی است که نظامیان شرکت کننده در عملیات جنگی در مرزهای جنوبی این کشور و عملیات‌ نظامی در خارج از مرزهای این کشور، از این دستور مستثنا شده‌اند.

این تصمیم پادشاه عربستان سعودی در حالی اتخاذ شده است که موسسه اعتبارسنجی «فیچ» پیشتر اعلام کرد کسری بودجه این کشور تا سال ۲۰۱۸ میلادی همچنان بالا خواهد ماند.

 

براساس اعلام فیچ، کسری بودجۀ عربستان سعودی در سال جاری میلادی معادل ۱۱.۲ درصد از تولید ناخالص ملیِ این کشور است و این رقم در سال ۲۰۱۷ احتمالاً ۶.۸ درصد خواهد بود.

این موسسه اعتبارسنجی پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عربستان در نهایت در سال ۲۰۱۸ ، معادل ۲.۴ درصد از تولید ناخالص ملی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز