خبرگزاری کار ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

خطر «حزب‌الله» برای اسرائیل بیشتر از خطر داعش است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شد حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است، بیشتر از گروه تروریستی داعش، اسرائیل را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از «آناتولی»، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در نشست خبری مشترک با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت: «دغدغه اصلی ما اوضاع کنونی سوریه است؛ شبه‌نظامیان در تلاش برای باز کردن جبهه‌ای تروریستی علیه اسرائیل در بلندی‌های جولان هستند.»

وی مدعی شد: «برخی از این گروه‌های تروریستی در سوریه از طرف ایران تامین مالی و تسلیحاتی می‌شوند. با وجود توافق هسته‌ای، آنها همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را به عنوان شیطان کوچک اعلام می‌کنند. ایران حوزه نفود تروریستی خود را در سرتاسر خاورمیانه، اروپا، آمریکا و هر جایی که بتوانند غرب را به چالش بکشند، توسعه داده است تا انقلاب اسلامی خود را گسترش دهند.»

یعلون در ادامه لفاظی‌های خود افزود: «ایران در جنگ در سوریه و دفاع از بشار اسد سرمایه‌گذاری کرده است. این احتمال هم وجود دارد که حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است به طرف مرزهای ما در شمال و شرق حرکت کند و عملیات‌های تروریستی انجام دهد. در حال حاضر خطر حزب‌الله بیشتر از خطر گروه داعش علیه اسرائیل است.»

این وزیر صهیونیستی در عین حال تأکید کرد که اسرائیل همچنین خود را از بحران سوریه دور نگه‌ می‌دارد و خطوط قرمز خود را همچنان حفظ می‌کند.

وی با بی‌ثمر خواندن عملیات نظامی روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه، تصریح کرد هدف نهایی مسکو از پیشنهاد برگزاری مذاکرات وین با حضور وزرای خارجه آمریکا، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی و ایران و برخی طرف‌های دیگر، متقاعد کردن دیگران برای ابقای بشار اسد در قدرت است.

از طرف دیگر، اشتون کاتر اعلام کرد دلیل اصلی حمایت اروپا از عملیات نظامی علیه داعش، مسئله آوارگانی است که احتمال نفوذ داعش از طریق آنها به کشورهای اروپایی وجود دارد.

کد خبر : ۳۱۷۴۳۶