خبرگزاری کار ایران

برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای؛

کری به مصر و قطر سفر می‌کند

وزیرخارجه آمریکا قرار است به مصر و قطر سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا به منظور گفت‌و‌گو با مقام‌های مصری و قطری درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ طی چند روز آینده به این کشورها سفر می‌کند.

کری دوم آگوست آینده برای حضور در نشست مصر و آمریکا و تاکید بر رابطه دوجانبه وارد قاهره می‌شود.

وی سپس در تاریخ سوم آگوست به «دوحه» پایتخت قطر می‌رود و با شماری از همتایان خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، کویت و عمان درباره توافق هسته‌ای ایران، جنگ در سوریه و جنگ علیه گروه تروریستی داعش گفت‌و‌گو می‌کند.

وزیرخارجه آمریکا همچنین قرار است در دوحه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره نقش ایران در جنگ علیه داعش رایزنی کند.

کری چهارم آگوست به سنگاپور می‌رود و در نشستی که با مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور هم‌زمان می‌شود، حضور خواهد یافت.

وزیر خارجه آمریکا در سنگاپور با «لی هسین لونگ» نخست‌وزیر و «کی شانموگام» وزیر خارجه این کشور دیدار کرده و درباره اهمیت سرمایه‌گذاری دوجانبه سخنرانی می‌کند.

وی طی روزهای چهارم تا ششم آگوست آینده به مالزی می‌رود و در دهمین انجمن ملت‌های جنوب آسیای‌ شرقی شرکت و نگرانی آمریکا درباره ادعای چین نسبت به مالکیت برخی مناطق از جمله دریای چین جنوبی را اعلام می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار است طی روزهای ششم تا هشتم آگوست آینده با مقام‌های ارشد ویتنام از جمله همتای ویتنامی خود و معاون نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده و درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌و‌گو کند.

کد خبر : ۲۹۳۳۱۸