خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم به معجزه‌ای بزرگ نیاز دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به دست داشتن قطر، ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا در کشتار مردم سوریه، عنوان کرد تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم به معجزه بسیار بزرگی نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- دوشنبه- در نشست خبری مشترک در مسکو با همتای سوری خود «ولید المعلم»، گفت: «همه کشورهای منطقه باید با کنار گذاشتن اختلافات خود، برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری کنند.»

لاوروف با اعلام اینکه «گفت‌وگوی سوری- سوری اساس هر راهکاری برای بحران سوریه است»، افزود «مسکو آماده است میزبانی سومین دور از نشست‌های مشورتی سوری-سوری را برعهده بگیرد. ما به حمایت از ملت سوریه در برابر رنج‌های کنونی ادامه خواهیم داد. باید با عربستان، اردن و ترکیه برای مبارزه با تروریسم در تماس باشیم. موضوع مهم برای ما. همکاری کشورها در مبارزه با داعش و جبهه النصره است.»

وی خاطرنشان کرد «داعش تهدیدی برای همه کشورهای جهان است و باید تلاش‌های هماهنگ شده‌ای برای مبارزه با آن صورت گیرد.»

در همین حال، ولید المعلم از درخواست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم خبر داد، در عین حال گفت: «اما تشکیل ائتلاف با کشورهایی مانند قطر، ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا که در ریختن خون ملت سوریه دست داشته‌اند، به معجزه بسیار بزرگی نیاز دارد.»

 

کد خبر : ۲۸۷۱۵۹