خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد

اهداف تجاوز به یمن محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۳۵۹

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت و پایداری ملت یمن موجب شد تا اهداف مورد نظر عربستان و همپیمانان آن کشور برای حمله گسترده به یمن محقق نشود.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی یکشنبه شب خود به مناسبت سالگرد آزادی جنوب لبنان در «نبطیه» تاکید کرد: خیانت‌ها و خنجرهایی که به پشت مقاومت زدند باعث نشد که پیروزی خود را به همه لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها تقدیم کند و همه لبنانی‌ها از برکت این پیروزی از سال 2000 تا به امروز برخوردارند و مقاومت با هرکسی که خطا کرد و با دشمن همکاری داشت با انسانیت و اخلاق برخورد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دشمن فهمید که تا وقتی تهدیدهایش ادامه دارد جایی در سرزمین ما ندارد و اگر مقاومت نبود اسرائیل قصد داشت به همه لبنان دست‌اندازی کند؛ البته مقاومت برای تحقق پیروزی منتظر اتحادیه عرب و جامعه بین‌الملل ننشست.

وی درباره تحولات منطقه‌ای گفت: طرحی که کشورهای منطقه و ملل آن را تهدید می‌کند طرح تفکیری وحشیانه است.داعش در عراق و سوریه و سایر نقاط حضور دارد و در حال گسترش است و کسانی هستند که از نظر فکری با این گروه تروریستی همسو هستند.

نصرالله افزود: تنها فرق بین داعش و جبهه النصره این است که دومی شاخه‌ای از القاعده در سوریه است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد هنوز کسانی هستند که سر خود را در برف فرو کرده‌اند و بی‌تفاوت هستند و برخی نیز گروه‌های تکفیری را تایید می‌کنند و آنها را دوست، هم‌پیمان و منجی خود می‌دانند. ما در برابر خطری هستیم که در تاریخ بی‌نظیر بوده و کیان بشری را هدف قرار داده است.

وی افزود: داعش و النصره در قلمون با یکدیگر اختلاف پیدا کردند و با هم جنگیدند زیرا نتوانستند همدیگر را تحمل کنند. ما در برابر یک خطر وحشی برای تمام ملت‌های منطقه هستیم که وجود دیگران را برنمی‌تابد.

مقاومت یمنی‌ها در برابر جنگ

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت و پایداری ملت یمن موجب شد تا اهداف مورد  نظر عربستان و همپیمانان آن کشور برای حمله گسترده به یمن محقق نشود.

وی گفت : از عربستان می‌خواهم حمله به یمن را متوقف و گفت‌وگوی سیاسی در ژنو را تسهیل و زمینه را در برابر راه حل سیاسی که به این مصیبت پایان دهد، باز کند.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد : از حکومت بحرین می‌خواهم دل خوش نکند که مردم بحرین ناامید شوند ، زندانیان را آزاد و محاکمه‌های تشریفاتی را متوقف کند و با ملتش آشتی نمایند چون داعش سراغ همه شما خواهد آمد.

لبنانی‌ها منتظر اتحادیه عرب نماندند

سید حسن نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تعدادی از لبنانی‌ها نه منتظر اتحادیه عرب ماندند و نه چشم به سازمان ملل و نه آمریکا و کشورهای غربی دوختند. با توکل بر خدا و اعتماد به قهرمانان خود و نیز دوستانش در ایران و سوریه مقاومت را تشکیل دادند.

وی تاکید کرد امروز تاریخ با عناوین جدید درحال تکرار شدن است. کشورهای منطقه و جوامع و ارتش‌های آن را یک طرح تکفیری خونخوار تهدید می‌کند که نمونه آن داعش است. ما در برابر طرحی هستیم که در حال گسترش است. خون انسان‌ها را می ریزد و سرها را می‌برد و غارت می‌کند و با هرچیزی که متمدن و انسانی است با وحشی‌گری تعامل می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد داعش یک مجموعه کوچک نیست بلکه درحال گسترش است. این گروه در بخش‌هایی از خاک سوریه، عراق، سینا، یمن، افغانستان، پاکستان و لیبی وجود دارد و به آفریقا و نیجریه رسیده. دو روز قبل حضور خود را در عربستان اعلام کرد و در هر جای دیگری نیز ممکن است اعلام حضور کند.

وی افزود: جبهه النصره نیز مانند داعش است اما شاخه القاعده در شام است و تلاش می‌کند با نام جدید جیش الفتح به کار خود ادامه دهد اما باید بداند که هیچ کسی نمی‌تواند پشت نام جدید پنهان شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد با توجه به تجارب قبلی متاسفانه هنوز کسانی هستند که سرشان را زیر برف کرده و وانمود می‌کنند خطری نیست و کسانی هم بی‌تفاوت هستند و تعدادی نیز این گروه‌های تروریستی را دوست و هم‌پیمان خود می‌دانند و از آن حمایت می‌کنند.

خطر تکفیری‌ها، در تاریخ بی‌نظیر است

وی گفت ما با خطری روبرو هستیم که در تاریخ بی نظیر است. در عراق و سوریه مردمی که حتی از یک مسلک بودند به جای اتحاد با هم جنگیدند و یکدیگر را سر بریدند.

نصرالله افزود: ما در برابر خطری هستیم که وجود دیگران را تحمل نمی‌کند. تکفیری‌های وحشی در مقابله با همه ملت‌های منطقه طوری رفتار می کنند که هرکس تفکر آنان را بپذیرد و با خلافت آنان بیعت کند جان سالم به در خواهد برد و دیگران جایگاهی نخواهند داشت.

وی به کسانی که در برابر جنایات داعش سکوت کرده‌اند، توصیه کرد تجدید نظر کنند زیرا خودشان اولین قربانیان داعش و النصره خواهند بود و سران و نمایندگان جریان المستقبل نیز جزء آنها هستند. از مسیحیان می‌پرسم آیا مواضع 14 مارس شما و کلیساهایتان را از کشته شدن و تخریب حمایت می‌کند؟

با اعتماد به آمریکا موصل آزاد نمی‌شود

وی گفت باید طرحی برای مقابله با این گروه‌های تروریست اندیشید زیرا داعش جلوی چشم آمریکا از شهری به شهری و از سوریه به عراق می‌رود و کسانی که به آمریکا اعتماد کنند نه تنها موصل را نمی‌توانند پس بگیرند بلکه رمادی را نیز دوباره تقدیم تروریست‌ها می‌کند.

نصرالله تاکید کرد عراقی‌هایی که منتظر آمریکا نماندند، توانستند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح الدین را پس بگیرند و از پیشروی تروریست‌ها جلوگیری کنند. لذا راه حل این است که ملت‌های منطقه به خودشان و توانایی‌های خود اعتماد کنند و با همکاری به دنبال دوستان واقعی باشند که در راس آنها ایران قرار داد. مقاومت، آمریکا را شکست داد و تروریست‌ها قوی تر از آمریکا و اسرائیل نیستند.

همه لبنانی‌ها از لاک بی‌تفاوتی خارج شوند

وی از همه گروه‌های لبنان و منطقه خواست در مقابله با خطر تروریست‌ها مسوولیت‌پذیر باشند و از لاک بی‌تفاوتی خارج شوند.

سید حسن نصرالله افزود: این اشتباه است که مبارزه با تروریست‌ها در مرز لبنان را مبارزه یک حزب بدانیم که تلاش دارد ارتش را درگیر جنگ کند. این مبارزه دولت لبنان است و همه باید در قبال آن احساس مسوولیت کنند.

وی خاطرنشان کرد : نبرد بلندی‌های قلمون ادامه می‌یابد تا بتوانیم امنیت تمام مرزهای لبنان و سوریه را تامین نماییم. پس از آن پرونده عرسال و بلندی‌های آن باقیست.

وی افزود : وقتی خودروهای بمب‌گذاری شده علیه ما ارسال می‌شد گفتیم که اهالی عرسال در واقع مردم خودمان هستند و نمی‌پذیریم که در قبال آنان بی‌مسئولیتی صورت بگیرد، همچنین مردم بعبلک و هرمل علی رغم آنکه برخی از گروه‌های مزبور و حتی اهالی عرسال ، جوانان عشایر را کشتند ، مسئولیت‌های خود را انجام دادند.

خطر تکفیری کمتر از خطر اسرائیل نیست

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد : یکی از علل قدرت اسراییل در چند دهه گذشته گسترده کردن نبرد بود، خطر تکفیری کمتر از خطر اسراییل نیست ، ما وحدت صف در برابر خطر تکفیری را می‌خواهیم.

وی افزود : اگر جلوی سیطره داعش بر مناطق سوریه گرفته می‌شد آنچه در عراق اتفاق افتاد، رخ نمی داد، تمام اشخاصی که در برابر داعش در سوریه سکوت کردند مسئول رویدادهای عراق هستند اما آنهایی که جنگیدند مسئولیت به عهده‌شان نیست.

سید حسن نصر الله گفت : بر اساس همین دیدگاه در سوریه جنگیدیم و امروز در کنار برادران سوری، ارتش، مقاومت و مردم سوریه می‌جنگیم و معتقدیم این دفاع از همه در سوریه، لبنان، عراق و یمن است. 

وی تاکید کرد : اگر مسئولیت اقتضا کند که حضور یابیم، حضور ما در سوریه گسترده‌تر می‌شود، در سالگرد پیروزی مقاومت تاکید می‌کنیم که حضور ما در سوریه مبتنی بر این دیدگاه فکری استراتژیک است و این منطقی صحیح است، ما هر جا اقتضا  کند هستیم و در کنار ارتش، مردم و مقاومت سوریه می‌توانیم پیروزی بسازیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: علی رغم مسایل منطقه‌ای، ما اینجا در جنوب لبنان می مانیم و مراقب دشمن اصلی و جنگ اصلی هستیم. ما این جبهه را ترک نکرده و نخواهیم کرد و آمادگی خود را حفظ کرده و مسایل حاشیه‌ای ما را از آن بازنمی دارد. بدانید که مقاومت در بالاترین سطح آمادگی است. دشمن بهتر از لبنانی‌ها می‌داند که من چه می‌گویم، برای همین به جنگ روانی خود ادامه می‌دهد که البته ما از آن هم نمی‌ترسیم.

وی افزود: برخی لبنانی‌ها که تعداد شهدای ما را می‌شمرند باید از خودشان خجالت بکشند زیرا آنها به فضل شهدا با صلح و امنیت در این کشور زندگی می‌کنند و این چیزها در اراده ما خللی وارد نمیکند.

ده‌ها هزار نیروی حزب الله آماده نبرد هستند

سید حسن نصرالله گفت برخی ادعا می کنند که حزب الله در بحران قرار گرفته و نصرالله به زودی بسیج عمومی اعلام می‌کند ولی من می‌گویم که بسیج عمومی در کار نیست اما اگر رهبر حزب الله تصمیم بگیرد در همه میادین حاضر شود خواهید دید که ده‌ها هزار نفر در همه میادین حاضر خواهند بود.

وی بیان کرد: در عید پیروزی و مقاومت به خداوند بزرگ قسم می‌خورم که مقاومت هیچگاه مانند امروز آماده و در صحنه نبوده است و اگر ما و ارتش‌های منطقه بر خدا توکل کنند و به دشمنان امیدوار نباشند و از دوستان حقیقی کمک بگیرند و به جوانان قهرمان خود تکیه کنند طرح تکفیری از بین خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز