خبرگزاری کار ایران

ادامه تظاهرات در بالتیمور

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۸۶۱

هزاران شهروند آمریکایی در اعتراض به قتل شهروند سیاه‌پوست این کشور توسط نیروهای پلیس به تظاهرات خیابانی خود ادامه دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، هزاران معترض آمریکایی در تظاهرات علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز نیروهای پلیس این کشور و به ویژه قتل «فردی‌ گری» ۲۵ ساله در خیابان‌های شهر «بالتیمور» ایالت مریلند در ۶۵ کیلومتری کاخ‌سفید جمع شدند.

تظاهرات علیه اقدام‌های تبعیض‌نژادی و خشونت‌آمیز نیروهای پلیس آمریکا در چهارمین روز خود به صورت صلح‌آمیز آغاز شد، اما در ساعات پایانی شب گازهای اشک‌آور شلیک شده و دست‌کم ۱۰ نفر دستگیر شدند.

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با «مجرم» خواندن معترضان در بالتیمور، گفت که این آشوبگران تنها به دنبال سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و ایجاد اغتشاش هستند.

وی افزود که برای آشوب‌های بالتیمور هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، زیرا ‌بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند و با سوزاندن خودرو‌ها و دزدی از فروشگاه‌ها وضعیت را در جامعه خود وخیم‌تر می‌کنند.

مراسم تدفین گری روز دوشنبه گذشته با حضور دست‌کم چهار هزار نفر برگزار شد.

گری که در جریان دستگیری توسط ماموران پلیس مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، از ناحیه ستون‌فقرات به شدت آسیب دید و در مدت ۳۰ دقیقه‌ای که در خودروی ون پلیس آمریکا حضور داشت بار‌ها درخواست کمک پزشکی کرد، اما به خواسته وی توجهی نشد.

وی تنها یک هفته پس از دستگیری به کما رفت و در بیمارستان جان باخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز