خبرگزاری کار ایران

تظاهرکنندگان آمریکایی در بالتیمور با پلیس درگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۹۸۷

شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه تبعیض نژادی در آمریکا با ماموران پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها شهروند آمریکایی در جریان تظاهرات علیه تبعیض نژادی و خشونت ماموران پلیس در قبال شهروندان سیاه‌پوست این کشور در شهر «بالتیمور غربی» در ایالت «مریلند» آمریکا با پلیس درگیر شدند.

تظاهرکنندگان به دنبال قتل «فردی‌گری» ۲۵ ساله که یکشنبه گذشته تنها یک هفته پس از دستگیری در اثر آسیب از ناحیه ستون فقرات به‌دلیل ضرب‌و‌شتم ماموران پلیس آمریکا جان باخت، به خیابان‌ها آمدند.

پزشک قانونی پس از کالبدشکافی‌گری گفت که وی از ۸۰ درصد ستون فقرات تا ناحیه گردن آسیب دیده بوده است.

 «آنتونی باتز» رئیس پلیس بالتیمور گفت که در جریان درگیری میان ماموران پلیس و تظاهرکنندگان در این شهر ۱۲ نفر دستگیر شده‌اند.

یکی از شاهدان گفت که شیشه‌های پنج خودروی پلیس توسط معترضان قبل از دخالت ماموران ضد شورش شکسته شد.

شش مامور پلیس آمریکایی در رابطه با قتل‌گری تا یکم می‌آینده و آغاز تحقیقات بازرسان پلیس به مرخصی اجباری با حقوق فرستاده شدند.

 در همین حال،«مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست و غیرمسلح شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری آمریکا که در نهم آگوست گذشته با شلیک ۹ گلوله توسط «دارن ویلسون» مامور سفیدپوست کشته شد و «اریک گارنر» شهروند سیاه‌پوست نیویورکی که در هفدهم جولای گذشته توسط ماموران پلیس این ایالت در جریان دستگیری خفه شد، موجی از تظاهرات را در آمریکا به راه انداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز