خبرگزاری کار ایران

با ادامه تنش میان واشنگتن و کاراکاس؛

آمریکا ونزوئلا را یک تهدید امنیت ملی خواند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۳۲

مقام‌های آمریکا با تحریم هفت شخص حقیقی در ونزوئلا، اعلام کردند که این کشور یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای اضافه شدن هفت شخص حقیقی ونزوئلا به فهرست تحریم‌ها، گفت که این کشور یک تهدید امنیت ملی به حساب می‌آید.

مقام‌های کاخ‌سفید اعلام کردند که افرادی به فهرست تحریم اضافه شده‌اند که اقدام‌های آن‌ها روند دموکراسی را زیر پا گذاشته، حقوق‌ بشر را نقض کرده، آزادی بیان را محدود کرده یا این‌که از جمله مقام‌های دولتی هستند که در اقدام‌های غیرقانونی این دولت دست داشته‌اند.

 «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «مقام‌های ونزوئلا که در گذشته و حال در راس قدرت بوده‌اند و حقوق‌ بشر را نقض کرده‌اند، در جمع ما جایی ندارند و به همین ترتیب دسترسی آن‌ها به منابع مالی و اقدام‌های آن‌ها را محدود می‌کنیم.»

وی افزود: «به شدت نگران اقدام‌های تهدیدآمیز مقام‌های ونزوئلا در قبال گروه‌های اپوزیسیون هستیم.»

تنش‌های میان کاراکاس و واشنگتن اخیرا تشدید شده‌ است و وزیر خارجه ونزوئلا نیز از مقام‌های آمریکا درخواست کرده است تا طی ۱۵ روز شمار کارمندان سفارت خود در کاراکاس را کاهش دهند.

 «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: «اوباما شخصا تصمیم گرفته است تا دولت من را شکست دهد و با دخالت در امور ونزوئلا این کشور را کنترل کند.»

مادورو هفت نفری را که اخیرا به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند، «قهرمان» توصیف کرد و همچنین «گوستاوو گونزالس» رئیس اطلاعات ملی را که واشنگتن به همدستی در اقدام‌های ضد حقوق‌ بشر متهم کرده است، به مقام وزیر کشور منصوب کرد.

 «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا نیز با محکوم کردن اقدام‌های مداخله‌گرانه آمریکا در امور این کشور، گفت که همگان بر این موضوع توافق دارند که آمریکا به دنبال در پیش گرفتن گزینه نظامی علیه کاراکاس است.

وی افزود: «زمانی که امپریالیسم بمب را پرتاب می‌کند، همه مردم از کودکان خردسال گرفته تا زنان و افراد پیر جان خود را از دست می‌دهند.»

وی با محکوم کردن افزودن نام هفت شخص حقیقی ونزوئلا به فهرست تحریم‌های آمریکا گفت که اوباما مجبور خواهد شد تا افراد بیشتری را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز