خبرگزاری کار ایران

بر اساس بررسی‌های اولیه؛

کمک خلبان فرانسوی کنترل هواپیمای مالزی را در اختیار داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۳۴

بازرسان سوانح هوایی اندونزی اعلام کردند که کمک خلبان فرانسوی پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی متعلق به شرکت «ایرآسیا» در زمان وقوع حادثه کنترل هواپیما را در دست داشته است.

بازرسان سوانح هوایی اندونزی امروز - پنجشنبه - اعلام کردند که کمک خلبان فرانسوی در زمان سقوط پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی کنترل هواپیما را در اختیار داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بازرسان سوانح هوایی اندونزی اعلام کردند که کمک خلبان فرانسوی پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی متعلق به شرکت «ایرآسیا» در زمان وقوع حادثه کنترل هواپیما را در دست داشته است.

«ماردجونو سیسووسووارنو» بازرس کمیته امنیت حمل و نقل هوایی گفت که در زمان وقوع حادثه، کمک خلبان که سمت راست کابین خلبان می‌نشیند و جانشین خلبان محسوب می‌شود، هواپیما را هدایت می‌کرده است.

ماردجونو با اعلام اینکه «رمی پلسل» کمک خلبان بوده است، گفت که کاپیتان «ایریانتو» ۵۳ ساله تلاش کرده است تا زمانی که هواپیما شروع به تکان‌های شدید کرده است، کنترل هواپیما را از اختیار پلسل خارج کند.

بازرسان سوانح هواپیمایی اندونزی با اعلام این‌که تمام خدمه پرواز مالزی دارای کارت سلامت و گواهینامه صلاحیت بوده‌اند، گفتند که هواپیما در زمان بلند شدن از زمین از لحاظ فنی در شرایط استاندارد بوده است.

مقام‌های اندونزی اخیرا اعلام کردند که هواپیمای مالزی در زمان بلند شدن از زمین به ناگاه اوج گرفته و سپس تعادل خود را حفظ کرده است.

هنوز علت دقیق سقوط هواپیما مشخص نشده است.

مقام‌های اندونزی اعلام کردند که اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه پرواز مالزی به وضوح همه چیز را مشخص می‌کند، اما از اعلام جزئیات خودداری کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز