خبرگزاری کار ایران

مخالفان سوری ماه ژانویه در قاهره نشست محرمانه برگزار می‌کنند

کد خبر : ۲۳۷۱۶۲

نشست مخالفان سوری به منظور رسیدن آن‌ها به یک توافق با نظام حاکم بر سوریه یا برای متحد شدن آن‌ها در ماه ژانویه در قاهره به طور محرمانه برگزار می‌شود.

یک منبع مصری اعلام کرد که نشست مخالفان سوری ماه ژانویه آینده و به طور محرمانه در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، این منبع بلندپایه مصری گفت که نشست مخالفان سوری به منظور رسیدن آن‌ها به یک توافق با نظام حاکم بر سوریه یا برای متحد شدن آن‌ها در ماه ژانویه در قاهره به طور محرمانه برگزار می‌شود.

این منبع افزود که دولت مصر در این زمینه با روسیه هماهنگ است.

وی تصریح کرد که آنچه برای قاهره مهم است حل بحران در سوریه بدون در نظر گرفتن مساله ماندن یا نماندن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در قدرت است.

این منبع مصری در ادامه گفت که پیش از این همه طرح‌هایی که در قاهره مطرح شده است، به دلیل به توافق نرسیدن بر سر سرنوشت اسد و خانواده‌اش و نیز اختلافات میان مخالفان شکست خورده است.

وی همچنین گفت که مصر از طرح بقای اسد در قدرت حمایت می‌کند اما نه تا زمان پایان سومین دوره ریاست جمهوری‌ وی بلکه تا زمان تدوین قانون اساسی جدید، توافق ملی و بازسازی ارتش سوریه و کنترل همه مناطق توسط ارتش؛ پس از آن نیز دعوت به برگزار انتخابات زودهنگام می‌شود که اسد نیز اجازه کاندیداتوری در آن را دارد.

در همین حال، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز گفت که مخالفان سوری از دعوت روسیه برای برگزاری نشست در مسکو استقبال کردند و هیچ گونه مخالفتی صورت نگرفته است.

شکری افزود که هدف از نشست مسکو ایجاد زمینه برای گفت‌و‌گو میان مخالفان و دولت سوریه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز