خبرگزاری کار ایران

آمریکا جنگنده‌های «اف ۱۶» را به عراق تحویل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۸۵

آمریکا نخستین محموله از جنگنده‌های اف ۱۶ که شامل سه هواپیما می‌شود را ماه دسامبر آینده به عراق تحویل می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که جنگنده‌های «اف ۱۶» را که به بهانه ناامنی به عراق تحویل نداده است را به زودی به بغداد تحویل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا قصد دارد جنگنده‌های اف ۱۶ که اخیرا به علت ناامنی به عراق تحویل نداده است را به یک پایگاه هوایی در ایالت «آریزونا» ارسال کند تا خلبانان عراقی برای پرواز با آن‌ها آموزش ببینند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا نخستین محموله از هواپیماهای اف ۱۶ که شامل سه هواپیما می‌شود را ماه دسامبر آینده به عراق تحویل می‌دهد.

در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است که آمریکا پس از تحویل این سه هواپیما تا ماه می‌ هر ماه یک هواپیمای اف ۱۶ دیگر به عراق تحویل می‌دهد تا شمار هواپیماهای تحویل داده شده به عراق به هشت هواپیما برسد.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که ۲۴ خلبان عراقی در مراحل مختلف آموزش روی هواپیماهای اف ۱۶ در آریزونا هستند.

بنا بر این گزارش، بغداد ۳۶ جنگنده از آمریکا طلب دارد اما نخستین محموله این هواپیما‌ها که چندی پیش قرار بود به پایگاه هوایی «بلد» در عراق ارسال شود به بهانه ناامنی توسط آمریکا ارسال نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز