خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۲۸۵

تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ۹ فرد و نهاد ایرانی، سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری عراق به تهران و ابراز خشم رژیم صهیونیستی از حکم دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص لزوم فوری توقف عملیات نطامی در رفح از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ وزیر خارجه ایالات متحده و وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طی تماسی تلفنی درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کردند. 

- رئیس‌جمهوری مصر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود موافقت کرد که اجازه دهد کمک‌های سازمان ملل از طریق گذرگاه مرزی کرم ابوسالم به نوار غزه منتقل شود.

- به گفته دیپلمات‌های اروپایی، دولت‌های اتحادیه اروپا توافق کردند که ۹ نهاد ایرانی از جمله وزیر دفاع این کشور را به دلیل ادعایی ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در فهرست تحریم‌های خود قرار دهند.

- رئیس‌جمهوری عراق در رأس هیأتی بلندپایه برای عرض تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

-‌ عضو کابینه جنگ رژیم با انتقاد از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که این رژیم به عملیات خود ادامه خواهد داد.

-‌آفریقای جنوبی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص لزوم توقف فوری عملیات رژیم صهیونیستی در رفح استقبال کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز