خبرگزاری کار ایران

پولتیکو:

دولت بایدن نوع عملیات مورد نظر در رفح را به سران اسرائیلی ابلاغ کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۳۹

منابع آگاه اعلام کردند که مقام‌های آمریکایی به همتایان اسرائیلی درباره نوع عملیات مورد پشتیبانی خود در رفح خبر داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، مقام های آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود ابلاغ کرده اند که واشنگتن از اسرائیل در حمله به اهداف با ارزش حماس در رفح و زیر آن حمایت خواهد کرد، مشروط بر اینکه از تهاجم گسترده جلوگیری شود.

به نوشته این روزنامه، دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور جو آمریکا همچنان با نوع عملیات نظامی اسرائیل که می تواند در رفح بپذیرد، در جدال است، زیرا مقام های آمریکایی به خوبی می دانند که اسرائیل می خواهد چهار گردان حماس را در جنوب شهر غزه در مرز مصر از بین ببرد.

پلتیکو نوشت: «خط قرمزی که بایدن آخر هفته ترسیم کرد، تصریح می کند که اسرائیل دیگر نباید بدون برنامه های معتبر برای حفاظت از غیرنظامیان به حملات خود ادامه دهد، اما ارتش اسرائیل همچنان  باید چنین طرحی را تدوین کند.

چهار مقام آمریکایی گزارش دادند که مسئولان ارشد دولت در گفت‌وگوهای خصوصی با سران اسرائیلی تاکید کرده اند که احتمالا از طرحی که به  عملیات‌های ضد تروریستی نزدیکتر است تا جنگ همه جانبه حمایت خواهند کرد.

این منابع تاکید کردند که این امر باعث کاهش تلفات غیرنظامیان و از بین رفتن حماس می‌شود. همچنین از بروز صحنه هایی که منجر به تنش در افکار عمومی نسبت به هجوم اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن می شود، اجتناب می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز