خبرگزاری کار ایران

هاآرتص گزارش داد:

نگرانی اسرائیل درباره محکوم شدن به ارتکاب ‌نسل‌کشی در دادگاه لاهه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۸۹

روزنامه هاآرتص از نگرانی نهادهای امنیتی و دادستانی اسرائیل از پاسخ دادگاه لاهه به درخواست آفریقای جنوبی برای محاکمه سران این رژیم در جنایت علیه غزه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، نهاد امنیتی و دادستانی کل در اسرائیل بیم آن دارند که دادگاه بین‌المللی لاهه بر اساس درخواستی که آفریقای جنوبی آخر هفته گذشته ارائه کرده است، جنایت‌های نسل‌کشی در نوار غزه را به اسرائیل نسبت دهد.

این روزنامه نوشت: «یکی از کارشناسان ارشد حقوقی که به این موضوع رسیدگی می‌کند، در روزهای اخیر به مقام‌های ارشد ارتش اسرائیل از جمله هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم درباره این خطر واقعی هشدار داده است که دادگاه لاهه ممکن است حکم توقف جنگ در غزه را صادر کند. او تاکید کرده است که اسرائیل به احکام دادگاه متعهد است».

در ادامه این گزارش آمده است:  «ارتش اسرائیل و دادستانی هم اکنون آماده‌سازی برای رسیدگی به این شکایت را آغاز کرده‌اند و امروز ‌این موضوع در وزارت ‌خارجه بررسی می‌شود».

به گفته کارشناسان حقوق بین‌الملل، این اقدام ممکن است اسرائیل را به اتهامات نسل‌کشی محکوم کند که این امر منجر به انزوای سیاسی، تحریم این رژیم‌ یا شرکت‌های اسرائیلی شود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز