خبرگزاری کار ایران

هاآرتص گزارش داد:

سودان در آستانه توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۶۱۵

روزنامه هاآرتص اسرائیل از امضای توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و سودان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت یک هواپیمای اسرائیلی امروز -پنج‌شنبه- در خارطوم پایتخت سودان به زمین نشست که انتظارها برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین دو طرف را تقویت کرد. 

طبق این گزارش، یک هواپیمای اسرائیلی صبح امروز در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره توافق دو طرف برای عادی‌سازی روابط در خارطوم به زمین نشست.

‌رادیو و تلویزیون اسرائیل فاش کرد که یک هواپیمای اسرائیلی با نام (۴ ایکس- سی یو زد) بامداد امروز از فرودگاه بن گوریون در شرق تل آویو برخاست و به سمت سودان حرکت کرد و در خارطوم پایتخت فرود آمد.

در این گزارش آمده است: «این پرواز در حالی انجام شده است که اخباری مبنی بر تمایل سودان برای امضای توافق آبراهام برای عادی‌سازی بین اسرائیل منتشر شده است.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت: «سودان در حال آماده شدن برای امضای توافقنامه‌ای برای عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل است».

این روزنامه افزود: «تماس‌های جاری بین اسرائیل و سودان با میانجیگری ایالات متحده انجام می‌شود». 

هاآرتص در ادامه نوشت: «‌روابط خوب بین سران سیاسی و امنیتی اسرائیل و مقام‌های نظامی سودان دوباره تلاش‌ها را احیا کرده است». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز