خبرگزاری کار ایران

هشدار السودانی به پنتاگون درباره هر گونه اقدام مستقیم در پرونده حمله به سفارت آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۳۳

نخست وزیر عراق نسبت به پاسخ مستقیم پنتاگون به حمله به سفارت امریکا در بغداد بدون موافقت دولت عراق هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شامگاه گذشته –جمعه- تماس تلفنی از سوی «لوید آستین»، وزیر دفاع امریکا دریافت کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این تماس تلفنی روابط دوجانبه در زمینه‌های امنیتی و راهکارهای توسعه آن برای مقابله با چالش‌های مختلف بررسی شد.

طبق این گزارش، دو طرف، حملات اخیر به مقر سفارت امریکا در بغداد را بررسی و بر اهمیت جلوگیری از این حملات به دلیل پیامدهای جدی برای حاکمیت و ثبات عراق تاکید کردند. 

نخست وزیر عراق در این تماس بر پایبندی دولت به حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک و کارکنان آنها تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی عراق قادر به تعقیب و شناسایی عاملان این حملات هستند.

السودانی در عین حال نسبت به پاسخ مستقیم آمریکا به این حملات بدون موافقت دولت عراق هشدار داد و بر اهمیت عدم تکرار حمله امریکا در «جرف النصر» تاکید کرد.

وزیر دفاع امریکا نیز از موضع دولت عراق در محکومیت حملات به سفارت امریکا در بغداد و تلاش برای تعقیب عاملان آن استقبال کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
سمیه ماستری فراهانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز