خبرگزاری کار ایران

پوتین:

غرب سیاست استعمار نو را دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۳۷

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که غرب به دنبال استثمار کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در نشست کشورهای بریکس تاکید کرد که غرب در تلاش است تا قوانین خود را برای سرقت منابع از کشورهای در حال توسعه تحمیل کند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که غرب سیاست استعمار نو را دنبال می کند.

وی گفت: «غرب در ساختن دنیای جدید خود به دنبال حذف سنت‌ها از جمله بنیان خانواده است. آن‌ها عادت‌هایی را که از زمان‌های قدیم وجود داشته است، از بین می برند. بیشتر کشورهای حاضر در این نشست امروز این افراط‌گرایی جدید، نفرت‌پراکنی و حمایت از تروریسم را رد و بر احترام متقابل و اصول برابری تاکید می‌کنند».

وی افزود: «تقویت روابط با آفریقا به نفع روسیه است و ما در حال اجرای پروژه‌های مختلف در بخش‌های مختلف هستیم و توجه ویژه ای به تامین مواد غذایی و کودهای شیمیایی داریم و از همه ابزارهای ممکن برای تامین امنیت غذایی استفاده می‌کنیم».

پوتین تاکید کرد که روسیه چیزهای زیادی برای ارائه به شرکا دارد. 

وی افزود: «صادرات غلات، کود، انرژی، تبادل فرهنگی، آموزش و ورزش تنها مختص آفریقا نیست بلکه به سایر مناطق از جمله کشورهای دعوت شده برای پیوستن به بریکس نیز تعلق دارد».

پوتین تاکید کرد: «برخی کشورها هنگام انتقال به انرژی سبز اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شوند. ما باید از همه ابزارهای انرژی استفاده و برای تقویت همکاری در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز