خبرگزاری کار ایران

پوتین: غرب به دنبال تحمیل هژمونی خود بر جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۶۲

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو از جهان چند‌قطبی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز -چهارشنبه- طی سخنرانی در نشست گروه بریکس در ژوهانسبورگ تاکید کرد که کشورش به دنیای چندقطبی و متکی به مرجع بین‌المللی پایبند هاست. 

پوتین در این سخنرانی گفت: «‌غرب به دنبال حفظ هژمونی خود در عرصه بین‌المللی است که همین امر منجر به بروز بحران اوکراین شد».

وی گفت: «اوکراین جنگی را علیه کسانی که در مقابل کودتای ۲۰۱۴ ایستادگی کردند به راه انداخت و نقش ما در اوکراین توقف این جنگ بود»..

پوتین تصریح کرد: «ما از تشکیل جهانی چندقطبی مبتنی بر عدالت، برابری و با اتکا به مرجع بین‌المللی حمایت می‌کنیم و در همین راستا گروه بریکس توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را گسترش می‌دهد».

وی افزود: «ما آماده اجرای پروژه‌ها و توافق‌های مختلف در بسیاری از بخش‌ها هستیم و از ابتکار آفریقای جنوبی برای تشکیل کمیته حقوق زنان حمایت می‌کنیم».

پوتین گفت: «ما در نظر داریم سال آینده بیش از ۲۰۰ رویداد را در روسیه و تعدادی از کشورهای بریکس در دوره ریاست روسیه بر این گروه برگزار کنیم. ما میزبان اجلاس بعدی این گروه در سال ۲۰۲۴ در شهر کازان خواهیم بود». 

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش به توسعه استراتژی همکاری تجاری در چارچوب بریکس و ترسیم برنامه‌های توسعه بلندمدت جدید کمک خواهد کرد‌.

پوتین افزود: «روسیه تعامل با اعضای بریکس را تقویت می‌کند و این روابط قوی‌تر خواهد شد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز