خبرگزاری کار ایران

منبع آگاه:

اوکراین به ترکیه پیشنهاد از سرگیری توافق غلات منهای روسیه را داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۶۳

یک منبع ترک از پیشنهاد اوکراین به ترکیه برای ازسرگیری توافق علات بدون روسیه را داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، یک منبع آگاه ترک اعلام کرد که ترکیه درخواستی از اوکراین درباره ازسرگیری توافق غلات دریافت کرده است.

این منبع گفت: «‌طرف اوکراینی به مقام‌های ترکیه پیشنهاد کرده است که صادرات مواد کشاورزی اوکراین با هماهنگی سازمان ملل و بدون مشارکت روسیه از سر گرفته شود».

وی افزود: «بله، ما چنین پیشنهادی از کی‌یف دریافت کرده‌ایم. از سازمان ملل هم در این باره با ما تماس گرفته‌اند. با آنها هماهنگ می‌کنیم اما در حال حاضر هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است. رجب طیب اردوغان روز گذشته اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت‌وگو خواهد کرد و با توجه به نتیجه گفت‌وگو، همه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد».

منبع مذکور تاکید کرد که کشورش به تماس‌های خود با شرکای غربی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه ادامه می‌دهد و امیدوار است در این زمینه پیشرفت‌هایی حاصل شود.

وی گفت: «اردوغان روز گذشته تاکید کرد که تلاش‌های ما ادامه خواهد داشت، همه موانع باید رفع شوند تا توافق غلات به کار خود ادامه دهد و از بحران غذایی در کشورهای نیازمند جلوگیری شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز