خبرگزاری کار ایران

آکسیوس:

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تابستان سمتش را ترک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۰۵

دو مقام آمریکایی از خروج سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی از سمت خود در تابستان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیویس، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که «تام ندیس»، سفیر ایالات متحده در سرزمین‌های اشغالی تابستان امسال پس از نزدیک به دو سال اقامت در قدس سمت خود را ترک خواهد کرد.

طبق این گزارش، ندیس زمانی از ترک سمت خود خبر داده است که اصلاحات جنجالی قضایی در کابینه «بنیامین نتانیاهو» همچنان روابط بین آمریکا و اسرائیل را پیچیده می‌کند.

آکسیوس گزارش داد که سمت سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی یکی از حساس‌ترین مواضع دیپلماتیک در وزارت خارجه ایالات متحده است و حساسیت این موضوع تا حدی ناشی از روابط ویژه بین ایالات متحده و اسرائیل و جامعه بزرگ یهودی در ایالات متحده و درگیری اسرائیل و فلسطین است.

یک مقام آمریکایی گفت که ندیس هفته گذشته در جریان یک سفر کاری به واشنگتن به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که می‌خواهد تابستان امسال پست خود را ترک کند و به دلایل شخصی به ایالات متحده بازگردد. 

دو مقام آمریکایی تاکید کردند که ندیس صبح امروز -سه‌شنبه- به کارکنان ارشد سفارت آمریکا از خروج برنامه‌ریزی شده خود اطلاع داده است و عصر روز گذشته نیز ساعاتی پیش از حمله هوایی اسرائیل به غزه، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل را از تصمیم خود مطلع کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز