خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

تاکید مردم عراق بر لزوم اصلاحات در نظام حاکمیتی این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۴۸۳

نتایج یک نظرسنجی حاکی از تاکید اکثریت قریب به اتفاق مردم عراق بر لزوم انجام اصلاحات حاکمیتی است.

به گزارش ایلنا به نقل از الحره، طبق نظرسنجی انجام شده توسط مرکز «پارامتر عربی»، اکنون بیست سال پس از ورود ایالات متحده به عراق، سرنگونی رژیم «صدام حسین»، دیکتاتور بعث و تشکیل نظام دموکراتیک به نظر می‌رسد که بیشتر عراقی‌ها نسبت به سال‌های اولیه پس از تهاجم، کمتر خوش بین هستند و از عملکرد نظام جدید شاکی هستند.

در عین حال طبق نتایج این نظرسنجی، بیشتر مردم عراق همچنان ساز و کار دموکراسی را بهترین راه برای اداره کشور می‌دانند گرچه این درصد در حال کاهش است و بیشتر آنها معتقد به لزوم تغییر در کشور هستند. 

این مرکز بر اساس نظرسنجی انجام شده اعلام کرد که بیشتر عراقی‌ها آماده پذیرش یک نظام حاکمیتی جایگزین هستند البته مشروط به اینکه نتایجی حاصل شود و وضعیت موجود را بهبود بخشد.

این بدان معناست که حدود ۹۰ درصد از مردم عراق از ایده نیاز به اصلاحات حمایت می‌کنند.

مرکز پارامتر عربی اعلام کرد که اگر نظام سیاسی بهبودهای ملموسی را در زندگی شهروندان ایجاد کند، احتمالا اعتماد به دموکراسی به عنوان یک سیستم حکومتی باز خواهد گشت اما اگر تغییری در این زمینه رخ ندهد، حمایت مردم از دموکراسی در سال های آینده کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز