خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

آمریکا از کمک به اوکراین خسته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۷۹

نتایج یک نظر‌سنجی حاکی از کاهش تمایل آمریکایی‌ها برای کمک به اوکراین حکایت است.

به گزارش ایلنا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که به موازات ادامه اختلاف میان اعضای کنگره آمریکا بر سر حمایت از اوکراین در آینده، تمایل آمریکایی‌ها نیز برای کمک به این کشور کاهش یافته است. 

نیویورک تایمز با انتشار نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات در امور عمومی «آسوشیتد پرس نورسی» اعلام کرد که اگر در ماه مه ۲۰۲۲ میزان ۶۰ درصد آمریکایی ها از کمک به اوکراین حمایت می کردند، اکنون تنها ۴۸ درصد از مردم این کشور این کمک ها را تایید می کنند.

«اندی سورابیان» یکی از مشاوران حزب جمهوری خواه و مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد کرد که با گذشت زمان مردم به ویژه در امریکا که رای دهندگان تحولات اوکراین را با امنیت خود مرتبط نمی دانند، از جنگ خسته می شوند.

طرفداران حمایت از اوکراین در کنگره آمریکا بیم آن دارند که نیروهای گریز از مرکز در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری و همچنین افزایش خستگی مالیات دهندگان از ارسال ده ها میلیارد دلار به خارج از کشور می توانند تلاش های نظامی واشنگتن را تضعیف کند.

نیویورک تامیز نوشت که سخنرانی های اخیر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در کی یف و ورشو نه تنها خطاب به اوکراین و لهستان، بلکه متوجه آمریکایی ها نیز بوده است.

این روزنامه نوشت: «رئیس‌جمهور نسبت به عدم حمایت عمومی از تلاش‌ها برای کمک به اوکراین ابراز نگرانی نکرده است، اما همه مسئولیت ها را پای جمهوری خواهان «ماگا» (شعار عظمت را به آمریکا بازگردانیم» نوشته است.

در ادامه این گزارش آمده است: «بایدن در سخنرانی خود در کنگره تنها به طور اتفاقی به حمایت از اوکراین اشاره کرد و این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که او به دنبال دوری از انتقاد باشد، زیرا به خارجی ها بیشتر از هموطنان خود توجه می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز