خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

آمریکا ۱۷ هزار سلاح ضد‌تانک و تیم‌های مخفی سایبری به اوکراین ارسال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۲۰۳

نیویورک تایمز از اقدام آمریکا به تجهیز اوکراین با ۱۷ هزار سلاح ضد تانک و تیم‌های الکترونیکی مخفی طی شش روزخبر داد.

به گزارش ایلنا روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ایالات متحده طی شش روز اوکراین را با ۱۷ هزار سلاح ضد تانک و تیم‌های الکترونیکی مخفی مسلح کرده است.

این روزنامه نوشت: «آمریکا تا مرز درگیری مستقیم با روسیه پیش رفت، عملیاتی که یادآور پل هوایی برلین و مسابقه معروف متفقین غربی برای تامین نیازهای ضروری برلین غربی در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۴۹ برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی بود، اما اتفاقی که اکنون در مورد اوکراین در حال وقوع است، بسیار پیچیده‌تر است».

نیویورک تایمز تاکید کرد که پایه‌های تفنگ، مهمات و سایر سلاح‌ها شامگاه گذشته -یکشنبه- بر روی هواپیمای «آنتونوف ای‌ان- ۱۲۴»، یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای باری جهان متعلق به نیروی هوایی اوکراین در باند برفی پایگاه هوایی «اماری» در شمال استونی بارگذاری شده است. 

این روزنامه نوشت: «این هواپیما یک اثر باستانی از دوران جنگ سرد است که  آن زمان که اوکراین هنوز بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، ساخته و خریداری شد».

این بخشی از یک عملیات حمل‌و‌نقل هوایی گسترده است که مقامات آمریکایی و اروپایی آن را به عنوان مسابقه‌ای جا مانده از زمان برای رساندن تن‌ها سلاح به دست نیروهای اوکراینی توصیف می‌کنند. این در حالی است که مسیرهای امداد‌رسانی به آنها همچنان باز است.»

نیویورک تایمز نوشت: «‌ایالات متحده و ناتو در کمتر از یک هفته، بیش از ۱۷ هزار سلاح ضد تانک از جمله موشک‌های جاولین را از مرزهای لهستان و رومانی عبور داده‌اند و آنها را از هواپیماهای باری نظامی غول‌پیکر تخلیه کرده‌اند تا بتوانند از طریق زمینی به کی‌یف و سایر شهرهای بزرگ اوکراین فرستاده شوند». 

این روزنامه تاکید کرد: «‌البته این موارد ، تنها واضح‌ترین کمک‌های ارسالی هستند و کمک‌های پنهان دیگر نیز وجود دارد از جمله اینکه نیروهایی از فرماندهی سایبری ایالات متحده به نام تیم‌های اعزام سایبری برای مداخله در حملات و ارتباطات دیجیتال روسیه، به صورت پنهان در پایگاه‌های سراسر اروپای شرقی حضور  دارند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز