خبرگزاری کار ایران

مسکو:

آمریکا عامل اصلی تشدید تنش میان فلسطین و اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۲۳

وزارت خارجه روسیه، عدم همکاری واشنگتن را عامل اصلی تشدید تنش بین فلسطین و اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی عمیق مسکو نسبت به تشدید درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل تاکید کرد که یکی از عوامل وخامت اوضاع، خودداری آمریکا از همکاری در زمینه مشکلات منطقه است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو نسبت به تشدید تنش ها در شهرهای کرانه باختری و کشته شدن همه روزه غیر نظامیان در پی حملات تروریستی و اعمال خشونت آمیز به شدت نگران است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: « دور جدید تنش ممکن است به یک رویارویی گسترده تبدیل شود. حوادث فاجعه بار در نابلس، اریحا و سایر مناطق بر لزوم عادی سازی اوضاع در منطقه در چارچوب مذاکرات و مطابق با قوانین شناخته شده بین المللی تاکید می کند».

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «یکی از عوامل تعیین کننده که منجر به چنین وخامت عمیق اوضاع شده است، خودداری ایالات متحده از همکاری جمعی و سازنده در زمینه مسائل منطقه از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اوپا و سازمان ملل و همچنین تمایل شدید واشنگتن برای انحصار حل و فصل بحران در منطقه، همراه با تحمیل اراده آمریکایی‌ هاست».

مسکو در این بیانیه از فلسطینی ها خواسته است تا از اختلافات گروهی و جناحی عبور و برای تضمین وحدت ملی گام های لازم را اتخاذ کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز