خبرگزاری کار ایران

بازرس آمریکایی:

اشتباهات واشنگتن عامل تسلط طالبان بر افغانستان بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۶۰

بازرس کل دولت آمریکا در بازسازی افغانستان اشتباهات واشنگتن را عامل تسلط طالبان بر این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جان سوپکو»، بازرس کل دولت ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد که اشتباهات آمریکا به سقوط دولت افغانستان و قدرت گرفتن طالبان کمک کرد.

در گزارشی که از سوی دفتر بازرس کل منتشر شد، آمده است: «رویکرد ایالات متحده برای بازسازی نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان فاقد اراده سیاسی برای اختصاص زمان و منابع لازم جهت بازسازی کل بخش امنیتی در این کشور فقیر و جنگ‌زده بود». 

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که توسط آمریکا تشکیل شده بود، نمی‌توانستند مستقل عمل کنند، چراکه ایالات متحده استانداردهای غیرواقعی را برای توسعه قابلیت‌های آنها تعیین می‌کرد، بنابراین از ابتدا مشخص بود که این نیروها به زودی فرو می‌پاشد‌.

این بازرس تاکید کرد که دولت آمریکا و مقام‌های پیشین افغانستان مسئولیت و گناه فروپاشی ارتش افغانستان را بر عهده دارند.

در این گزارش آمده است: «هیچ یک از طرفین تعهد سیاسی برای تلاش در راستای حل مشکلات در حد توان نشان ندادند. افسران نظامی آمریکا هنگام آموزش نیروهای افغان به موفقیت‌هایی وانمود کردند که وجود خارجی نداشتند. طرف افغان هم به شدت فساد‌زده بود». 

در ادامه تاکید شده است: «تصمیم آمریکا در فوریه ۲۰۲۰ برای خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان سرنوشت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را رقم زد و پایین بودن سطح روحیه نیروهای مسلح افغانستان یکی از عوامل اصلی فروپاشی این نیروها بود. اما عاملی که روحیه نیروهای افغان را در هم شکست، در فوریه ۲۰۲۱ اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بود». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز