خبرگزاری کار ایران

بایدن:

در صورت اطمینان به پیروزی اوکراین می توان از جنگ جهانی سوم پرهیز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۵۲

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «متحدان اروپایی ما درک می‌کنند که ادامه حمایت از اوکراین به نفع آنهاست، اما آنها جنگ با روسیه و جنگ جهانی سوم را نمی‌خواهند. به اعتقاد من اگر اطمینان خاطر یابیم که اوکراین می تواند پیروز شود، از همه این مسائل می توان پرهیز کرد»

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته- چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی خود تاکید کرد که ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به دنبال تامین سلاح اوکراین برای جنگ با روسیه یا جنگ جهانی سوم نیستند.

بایدن گفت: «متحدان اروپایی ما درک می‌کنند که ادامه حمایت از اوکراین به نفع آنهاست، اما آنها جنگ با روسیه و جنگ جهانی سوم را نمی‌خواهند. به اعتقاد من اگر اطمینان خاطر یابیم که اوکراین می تواند پیروز شود، از همه این مسائل می توان پرهیز کرد».

وی تاکید کرد که دولت آمریکا انتقال سامانه های موشکی «پاتریوت» آمریکا به کی یف را عامل تشدید تنش نمی داند و واشنگتن در حال بررسی امکان تحویل محموله های بیشتری از این سامانه هاست.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا تحویل این تسلیحات به کی‌یف می‌تواند منجر به تشدید تنش شود، تاکید کرد: «این یک سیستم دفاعی است و به تشدید تنش منجر نمی‌شود، زیرا برای اهداف دفاعی استفاده می شود».

وی همچنین در واکنش به اظهارات زلنسکی درباره نیاز اوکراین به سامانه های بیشتر با خنده پاسخ داد: «روی آن کار می کنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز