خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌‌گوی تلفنی بایدن و زلنسکی در راستای حمایت از اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۱۱

کاخ سفید از گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید گزارش داد که «جو بایدن» و «ولودیمیر زلنسکی»، رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین روز گذشته -یکشنبه- تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر حمایت مستمر آمریکا از اوکراین تا زمانی که حملات روسیه به زیر ساخت‌های حیاتی این کشور ادامه داشته باشد، تاکید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که واشنگتن به تلاش‌ها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین از طریق ارائه کمک‌های امنیتی اولویت می‌دهد و بسته کمک‌های اعلامی در نهم دسامبر به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار برای ارائه مهمات بیشتر جهت مقابله با پهپادهای روسیه گواه این ادعاست.

بایدن در ادامه نیز به بسته کمک‌های ۵۳ میلیون دلاری در ۲۹ نوامبر مبنی بر حمایت از زیرساخت انرژی برای تثبیت شبکه انرژی اوکراین در پی حملات روسیه تاکید و از استقبال زلنسکی از صلح عادلانه بر اساس منشور سازمان ملل تقدیر کرد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده برای ادامه ارائه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و انسانی به اوکراین تاکید و تصریح کرد که روسیه باید به دلیل جنایت‌های ارتکابی محاکمه شود و هزینه بپردازد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز