خبرگزاری کار ایران

روسیه:

آمریکا باید شکست در افغانستان را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۸۴۰

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی باید به شکست در افغانستان اعتراف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن روز گذشته- سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌های ایالات متحده باید بپذیرند که جنگ افغانستان با شکست پایان یافت و برای مردم این کشور هیچ رهاوردی غیر از تراژدی و نابودی امیدهای واهی نداشت.

در این بیانیه آمده است: «یک سال پیش، حمله آمریکا که بیست سال طول کشید در افغانستان پایان یافت. نتایج طولانی‌ترین جنگ خارجی در تاریخ ایالات متحده اندهبار و تاسف آور است. اکنون پس از گذشت یک سال، فاجعه انسانی در افغانستان رو به وخامت است و از درگیری مسلحانه ۲۰ ساله در آنجا مرگبارتر می‌شود».

سفارت آمریکا در ادامه افزود:‌ «حمله آمریکا نتوانست گروه تروریستی القاعده را از بین ببرد و با همدستی مقام‌های افغان و شرکای غربی آنها، داعش و سایر گروه‌های تروریستی توانستند ریشه‌های خود را در خاک افغانستان تثبیت کنند.تولید مواد مخدر ده برابر شد و افغانستان را به کشور مواد مخدر تبدیل کرد. بر اساس آمارهای رسمی، حمله نظامی ایالات متحده بیش از ۱۵۰ هزار افغان از جمله ۴۸ هزار غیرنظامی را کشته و ۷۵ هزار نفر دیگر را زخمی و صدها تن را آواره کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز