خبرگزاری کار ایران

صدور بالاترین سطح هشدار چین به آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۰۶۴

مقام‌های پکن در ارتبط با سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آینده میلادی، هشدار شدید صادر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های پکن در ارتبط با سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آینده میلادی، هشدار شدید صادر کردند.

روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از شش منبع آگاه اعلام کرد که این هشدار جدید به طور محسوسی نسبت به رویکردهایی که چین در گذشته در خصوص سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان اتخاذ می‌کرد، شدیدتر است.

بر اساس این گزارش، در این هشدار خصوصی به یک واکنش احتمالی نظامی اشاره شده است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

وزارت خارجه چین سه‌شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که سفر پلوسی به تایوان به شدت به حاکمیت و تمامیت ارضی چین لطمه وارد می‌کند و پیامدهای آن متوجه آمریکا خواهد بود.

پس از آنکه فایننشال تایمز پیش‌تر گزارش داد که پلوسی قصد دارد در ماه آگوست از تایوان بازدید کند، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پکن اقدام‌های قاطع و  قوی برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز