خبرگزاری کار ایران

درخواست زلنسکی از رهبران گروه ۷ برای تسلیحات بیشتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۵۸

رئیس‌جمهوری اوکراین ‌در نشست گروه هفت خواستار ارائه تسلیحات بیشتر و تشدید تحریم‌های علیه روسیه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز -دوشنبه- در سخنانی در نشست سالانه رهبران گروه هفت در آلمان خواستار ارائه تسلیحات بیشتر برای کشورش و تشدید بیشتر تحریم‌های غرب علیه مسکو خواهد شد.

زلنسکی قرار است امروز از طریق ویدئو کنفرانس در نشست سران هفت کشور صنعتی در قصر «المائو» در دامنه کوه‌های آلپ سخنرانی کند.

رئیس‌جمهور اوکراین که از فردا‌ در نشست سران ناتو در مادرید نیز شرکت خواهد کرد، می‌خواهد هفت رهبر را برای افزایش حمایت از کی یف تحت فشار قرار دهد.

زلنسکی عصر روز گذشته‌ در پی بمباران کی‌یف توسط روسیه در ویدئویی گفت: «مردی که تنها ۳۷ سال داشت، کشته شد. عده‌ای از جمله یک دختر هفت ساله به نام جنیا که دختر همان مرد است، زخمی شدند. مادر ش هم که شهروند روسیه است، مجروح شده است. هیچ چیز او را در کشور ما تهدید نمی‌کرد و او تا زمانی‌که روسیه حمله کرد، در اینجا در امان بود».

وی افزود: «رهبران گروه هفت توان مشترک و کافی برای توقف تجاوز روسیه دارند، اما این تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که هر آنچه را که می‌خواهیم، تسلیحات، حمایت‌های مالی و تحریم‌ها علیه روسیه را به موقع دریافت کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز