خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فرانسه:

مادامی‌که روسیه به اشتباه خود پی نبرد، تحریم‌ها باید ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۱۲

وزیر خارجه فرانسه بر لزوم حمایت از اوکراین و اعمال فشار بر روسیه یه تا زمانی که متوجه اشتباه خود شود، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «کاترین کولونا»، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌و‌گو با یک هفته‌نامه درباره ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین برای پیروزی در جنگ گفت:‌ «اوکراین از اروپایی‌ها می‌خواهد به حمایت خود ادامه دهند. این حمایت از نوع سیاسی، دیپلماتیک، انسانی، اقتصادی و همچنین نظامی است».

وی افزود: «کمک به کی‌یف افزایش یافته است زیرا هدف اروپا و متحدانش کمک به اوکراین برای دفاع از خود است. هر کشوری با توجه به توانایی‌های خود در چارچوب هماهنگی موثر به درخواست او پاسخ می‌دهد».

کولونا تاکید کرد که هدف از تحریم‌ها این است که جنگ را برای روسیه غیرقابل تحمل کند.

وی گفت: «اروپایی‌ها پس از تصویب بسته ششم تحریم‌ها در ماه گذشته آماده اعمال تحریم‌های جدید در صورت لزوم هستند، زیرا تا زمانی که روسیه به اشتباه خود پی نبرد، باید این فشارها ادامه یابد. روسیه باید راه گفت‌و‌گو و صلح را بیابد».

وزیر ‌خارجه فرانسه در خصوص ممنوعیت غلات اوکراینی در بنادر دریای سیاه تاکید کرد که کشورهای قربانی این موضوع نباید در دام روایت‌های روسیه که می گوید تحریم‌های غرب بنادر اوکراین را بسته است، گرفتار شوند‌.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز