خبرگزاری کار ایران

کارشناس آمریکایی:

ایالات متحده با تحریم روسیه به پای خود تیر زده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۵۴۶

یک کارشناس آمریکایی تاکید کرد که ایالات متحده با اعمال تحریم علیه مسکو در واقع به سمت خود تیراندازی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز،، «ویلیام راجر»، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نتیجه معکوس داشت و گویی ایالات متحده به پای خود تیر زده است. 

راجر افزود: «تحریم‌ها به ندرت منجر به این واقعیت می‌شود که کشورها رفتار خود را تغییر دهند».

وی گفت: «اما شما نمی‌توانید سران کشورها را مجبور کنید تا آنچه را که برای منافع ملی حیاتی خود مهم می‌دانند، کنار بگذارند. در مورد روسیه نیز وضعیت در اوکراین را مشاهده می کنید».

راجر افزود:‌«روسیه تحت تحریم‌ها درآمد خود را از فروش منابع انرژی افزایش می‌دهد و این مورد دیگری از پیامدهای ناخواسته ناشی از اقدامات نادرست بوده است».

وی گفت: «ما در جریان همه این قایق‌هایی که توقیف کرده‌ایم،‌ قرار گرفته‌ایم. طبیعتا باید هزینه نگهداری آن‌ها را پرداخت می‌کنیم، این فقط یک مثال کوچک است، در مورد قیمت نفت و مواد غذایی نیز این موضوع را مشاهده می‌کنیم. حال، ایالات متحده در برابر چشمان ما می‌گوید: همانطور که می دانید، ما باید از کمک‌های غذایی جهانی حمایت کنیم».

راجر افزود:‌ «‌وضعیت در سایه تحریم‌ها بسیار قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، زیرا محققان این موضوع را برای دهه‌ها مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که سیاست اعمال فشار در بیشتر موارد کمکی نمی‌کند». 

وی در پایان گفت: «تکرار می‌کنم. همه چیز بسیار قابل پیش‌بینی است. تصویر دولت فعلی یک سری تصمیمات سیاسی است که به نظر می رسد به نفع مالیات‌دهندگان آمریکایی یا مردم خارج از کشور باشد، اما در واقعیت تیراندازی به پاست». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز