خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی «نفتالی بنت» با همتای ایتالیایی درباره صادرات انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۳۵۵

نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با همتای ایتالیایی خود موضوع صادرات گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به اروپا را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل ‌با «ماریو دراگی»، همتای ایتالیایی خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راهکارهای همکاری بین رژیم صهیونیستی و ایتالیا، پیامدهای جنگ اوکراین و نحوه برخورد با بحران جهانی غذا گفت‌و‌گو کردند.

بنت و دراگی موضوع همکاری در زمینه انرژی با توجه به ظرفیت‌های موجود برای صادرات گاز طبیعی به اروپا از طریق مصر را بررسی کردند.

نفتالی بنت در کنفرانس مشترک گفت: «‌خوشحالم که اعلام کنم با نخست‌وزیر ایتالیا برای برگزاری یک نشست دو‌جانبه به زودی در اسرائیل پس از حدود ده سال به توافق رسیده‌ایم. به نظر من این گام بسیار مهمی است».

بنت افزود: «یکی از موضوعات اصلی که ما در مورد آن صحبت کردیم و بعدا هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، موضوع انرژی است، اروپا در حال حاضر به انرژی در سریع‌ترین زمان ممکن نیاز دارد، در حالی که ما در اسرائیل در آب‌های اقتصادی گاز طبیعی داریم. این خبر خوبی هم برای اسرائیل و هم ایتالیا و اروپاست. ما درباره همکاری‌های لازم برای دسترسی اروپا به گاز طبیعی اسرائیل صحبت کرده‌ایم. ما همچنان منتظر هستیم تا لبنان نیز درباره استفاده از گاز طبیعی موجود در آب‌های اقتصادی آخود تصمیم‌گیری کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز