خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر:

5 هزار مگاوات انرژی خورشیدی خودتامین در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۲۸

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت: زمینه تولید پنج هزار مگاوات انرژی نو به صورت خود تامین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است و در این راستا با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی هماهنگی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدعلی رمضانی در نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری نیروگاه‌های خورشیدی که صبح امروز در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، گفت: باتوجه به اهمیت انرژی‌های نو برنامه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای تولید چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی آغاز شده و مشوق‌های مختلفی برای آنان در نظر گرفته شده که خرید برق تولیدی شش سال نخست با قیمت مناسب از جمله آن‌ها است.

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار در راستای تولید سه هزار مگاوات انرژی بادی هم برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: نصب سامانه‌های پنج کیلوواتی برای دهک‌های پایین جامعه از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر انجام شده است و با توسعه این نوع از انرژی می‌توان به محیط زیست هم کمک کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این مراسم گفت: باتوجه به اینکه تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار دارد برای استان قزوین تولید 2 هزار و 800 مگاوات انرژی تخصیص داده شده است.

مسعود خواجه وند ادامه داد: در حال پیگیری جذب سرمایه گذار در راستای تولید یک‌هزار و 500 مگاوات انرژی بادی و یک‌هزار و 300 مگاوات انرژی خورشیدی در استان هستیم و در این راستا چندین نشست با مسئولین مختلف برگزار شده است.

وی عنوان کرد: استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار داشتن در مسیر کانال‌های بادی از ظرفیت بالایی برای تولید انرژی خورشیدی و بادی برخوردار است و برای تولید انرژی خورشیدی در استان سه هزار هکتار زمین شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز